تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۵۵۵۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر:
دهه فجر بهترین فرصت برای یادآوری خدمات ارزنده نظام است
سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای یادآوری خدمات ارزنده نظام است.

سیدجعفر طباطبایی ظهر دیروز در جلسه جمع‌بندی ستاد دهه فجر این شهرستان با ذکر اهمیت گرامیداشت یاد و خاطره سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در تثبیت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: اعضای این ستاد باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی وضعیت قبل و بعد انقلاب اسلامی را برای مردم بازگو کرده تا مردم به خدمات ارزنده این نظام پی‌ببرند.

وی افزود: باید یاد و خاطره حماسه‌های دوران انقلاب و حماسه سازی‌های مردم انقلابی ایران را در اذهان زنده کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر، تصریح کرد: برگزاری با کیفیت و مطلوب برنامه‌های گرامیداشت ایام الله دهه فجر بهترین راه برای یادآوری خدمات ارزنده نظام اسلامی است.

طباطبایی با تأکید بر اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید نگاه تکلیفی به برنامه‌های دهه فجر داشته باشند گفت: حاکم بودن نگاه تکلیفی در تمام مسایل از شاخصه اصلی الهی بودن و خالصانه بودن عملکرد دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مسئولان اداره‌ها با کیفی سازی و پرمحتوا کردن برنامه‌ها دهه فجر، قدرت اثربخشی این برنامه‌ها به‌ویژه در نسل جوان را بالا ببرند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر متذکر شد: شایسته است همه مردم در تبیین عوامل موثر پیروزی انقلاب اسلامی و عوامل موثر در شکست دشمن تلاش کنند.

طباطبایی اضافه کرد: دهه فجر یادآور رهایی مردم مبارز و قهرمان ایران از یوغ استبداد و حکومت 2 هزار و 500 ساله ستم شاهی و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

وی اذعان داشت: دهه فجر سرآغاز پیروزی بزرگ ملت سرافراز ایران بر استکبار جهانی و پرتوافشانی اسلام ناب محمدی(ص) در این کشور است از این رو این ایام مبارک و خجسته باید به بهترین شیوه ممکن گرامی داشته شود.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر با تأکید بر احیا و استمرار ارزش‌های انقلاب اسلامی و ضرورت حضور همه جانبه مردم در صحنه‌ها، خاطرنشان کرد: دهه فجر فرصتی برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جدید با انقلاب شکوهمند اسلامی و اهداف مقدس آن است.

طباطبایی با بیان اینکه حضور مردم در آیین‌های دهه فجر باید به عنوان یک اصل مد نظر قرار گیرد، بیان داشت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و به همت مردم شکل گرفت و در این زمینه خود مردم باید برگزارکننده آیین‌های دهه فجر باشند.

وی با تأکید بر اینکه تاریخ انقلاب باید برای نسل جوان تحلیل شود، افزود: دهه فجر بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ انقلاب و امام (ره) به نسل جوان است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید در برنامه‌های دهه مبارک فجر اهداف تشکیل انقلاب و نقش برجسته امام خمینی(ره) برای همه مردم بازگو شود.

طباطبایی بر مشارکت دادن بیشتر مردم در جشن‌های دهه ‌فجر و مردمی‌تر کردن آنها تأکید کرد و گفت: باید اجازه دهیم که مردم در برگزاری این آیین‌ها به صورت خودجوش وارد صحنه شوند.

وی با بیان این که کیفیت برنامه‌ها بر کمیت آنها باید ارجحیت داشته باشد اظهار داشت: برنامه‌های گرامیداشت این ایام باید از پیام و ارزش‌های معنوی انقلاب اسلامی سرشار باشد و با خلاقیت و ابتکار نو و بدیع اجرا شوند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر تأکید کرد: برنامه‌های این ایام باید باشکوه‌تر از گذشته برگزار شده و زمینه حضور حداکثری مردم در این آیین‌ها فراهم شود.

طباطبایی در ادامه از تشکیل 17 کمیته در ستاد دهه فجر امسال شهرستان بندر ماهشهر خبر داد و گفت: به منظور حضور و مشارکت اقشار مختلف و در راستای گسترش مناسب برنامه‌های دهه فجر، 17 کمیته با مسئولیت و مشارکت تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: این کمیته‌ها شامل کمیته طرح و برنامه، مساجد و تشکل‌های اسلامی، ایثارگران، ارتباطات و اطلاع‌رسانی، زنان و خانواده، دانشجویی، فرهنگیان و دانش‌آموزان، کودک و نوجوانان، اصناف، کارگری، بسیج، ورزش، همیاری و تشکل‌های مردمی، روستایی و عشایری، فرهنگی و هنری، فضاسازی و تزئینات شهری و روستایی و کمیته مراسم است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار