تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۵۵۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
3 میلیون نسخه از کتب خطی جهان متعلق به ایران است
معاون سیاسی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه به لحاظ سرانه کتابخوانی نسبت به کل دنیا بسیار پایین هستیم گفت: 4 میلیون و 500 هزار نسخه کتاب خطی در جهان موجود است که 3 میلیون آن متعلق به ایران و گذشته درخشان این مرزوبوم است.

فرج‌الله خبیر صبح امروز در آئین افتتاح کتابخانه عمومی هدایت‌الله جدبابایی اظهار کرد: تلاش خیرین در موضوع احداث کتابخانه تلاشی برای برون رفت از مشکلات اجتماعی و فرهنگی است.

وی افزود: حضورمان در این مکان چند علت دارد؛ یکی افتتاح محیط فرهنگی و علمی در راستای تربیت اندیشه‌ها و افکار است و دیگر این که خیرین وارد عرصه کتاب و کتابخوانی شوند و کمک کرنند تا این فرهنگ هر چه بیشتر جا بیفتد گرچه در این شهرستان خیرین فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام دادند.

معاون سیاسی استاندار خوزستان تصریح کرد: کتاب حاصل اندیشه‌های افرادی است که تجربیات خود را مکتوب کرده و به دیگران منتقل کردند و این دانش مکتوب شده را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد: هر چه بیشتردر راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی تلاش کنیم شاهد رشد اندیشه‌ها و تربیت انسان‌های فرهیخته خواهیم بود و توسط آنها جامعه خوب به حرکت درآمده و به پیشرفت و ترقی می‌رسد.

خیبر خاطرنشان کرد: هرچه تعداد انسان‌های فرهیخته در جامعه بیشتر شود آن جامعه سالم‌تر خواهد بود و جامعه روبه رشد، پیشرفته و بالنده می‌شود.

وی بیان کرد: خیرین در شهرستان بهبهان خدمات ارزشمند و ارزنده‌ای ارائه داده‌اند که این نمودی از فرهنگ ناب و نشان دهنده از خودگذشتگی مردم این شهرستان است.

معاون سیاسی استاندار خوزستان ادامه داد: اقدام خانواده جدبابایی تلاشی است برای برون رفت از مشکلات اجتماعی و فرهنگی و همچنین عملی است سازنده در راستای جبران عقب ماندگی‌ها و حرکت به سوی آینده‌ای درخشان که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

خیبر با بیان اینکه به لحاظ سرانه کتابخوانی نسبت به کل دنیا بسیار پایین هستیم ابراز داشت: اما دیگر کشورها فرهنگ کتاب‌خوانی را بسیار عمیق دارا بوده و باید تلاش کنیم در این عرصه به کشورهای توسعه یافته برسیم.

وی عنوان کرد: 4 میلیون و 500 هزار نسخه کتاب خطی در کل جهان موجود است که 3 میلیون آن متعلق به ایران بوده و این حاکی از گذشته درخشان این مرزوبوم است.

معاون سیاسی استاندار خوزستان اضافه کرد: ما باید راه گذشتگانمان را ازسر بگیریم، چرا که وجود این تعداد نسخ خطی نشان از تمدن بزرگ این کشور بوده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار