تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۵۵۵۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکمیل‌ طرح‌آبرسانی به روستای‌خشاب‌اندیمشک
 سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی اندیمشک از آغاز گام سوم عملیات تکمیل پروژه آبرسانی به روستای خشاب از توابع بخش الوار گرمسیری خبر داد.

عادل زیدی چهارشنبه افزود:این طرح شامل تسطیح محوطه تاسیسات پایین دستی روستا و 115 متر حصار کشی از نوع دیوار پیش ساخته بتنی جهت حفاظت فیزیکی از تاسیسات مذکور می باشد.

وی گفت: پس از خشک شدن چشمه تامین آب این روستا در سال 1389 ، امور آب و فاضلاب روستایی اندیمشک آبرسانی سیار بوسیله سه دستگاه تانکر برای رفع موقت مشکل کم آبی شدید روستا انجام گرفته است.

زیدی افزود: با مطالعه طرح بزرگ انتقال آب از مجتمع آبرسانی 21 روستایی واقع در منطقه امیرسیف، در نهایت با کارگذاری خط لوله ای به طول چهار هزار و 500 متر از نوع 6 اینچ گالوانیزه و احداث دوباب مخزن بتنی جهت ذخیره سازی و تامین فشار همچنین تعویض خطوط لوله شبکه داخلی روستا به طول 2450 متر انجام شد.

سرپرست آبفا روستایی اندیمشک افزود: با بهره برداری از این پروژه بیش از 30 خانوار از آب شرب سالم و بهداشتی بهرمند شدند.

زیدی با اشاره به کاهش منابع آبی منطقه به لزوم رعایت الگوی مصرف اشاره کرد و افزود: حفظ منابع آبی و استفاده بهینه از آن به عنوان یک وظیفه دینی و ملی قلمداد می شود و این مهم نیازمند اطلاع رسانی و آموزش مستمر است.

وی گفت: اصلاح الگوی مصرف در گام اول به اصلاح رفتار نیاز دارد و اصلاح رفتار مستلزم توجه نهادی است که باید نسلی را تربیت کند تا محدودیت های موجود زمان خویش را بشناسد.

زیدی افزود: این امر نیازمند جلب مشارکت مربیان مدارس برای آموزش مفاهیم مدیریت مصرف و معرفی الگوهای مناسب است که می تواند راهکاری مناسب برای حرکت به سمت مصرف بهینه منابع آبی باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار