تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۵۶۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سردار اسحاقی:
آحاد جامعه در معرض خطر مواد مخدر هستند
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان با تاکید بر لزوم آگاهی جامعه نسبت به خطرات ناشی از مواد مخدر، گفت: امروز آحاد جامعه در معرض خطر مواد مخدر هستند و باید هوشیار باشیم.

سردار محمدرضا اسحاقی در جلسه شورای اداری استان خوزستان با اشاره به آسیب هایی که مواد مخدر به جامعه وارد می کند، اظهار کرد: امروز خطر مواد مخدر تنها قشر خاصی را تهدید نمی کند، بلکه همه آحاد جامعه در معرض خطر هستند و لذا باید هوشیار بود.

وی افزود: 37 دستگاه عضو شورای مبارزه با مواد مخدر هستند که درخواست انجام یک حرکت جدی و اساسی و همه جانبه در زمینه مبارزه با مواد مخدر داشتند و این حرکت محور فرهنگی دارد. 5 کمیته مبارزه با مواد مخدر فعالیت های مستمر خود را همچنان در جهت مبارزه مواد مخدر ادامه می دهند، ولی برای انجام یک حرکت اساسی لازم است افکار عمومی در لایه های مختلف اجتماعی نسبت به این موضوع حساس شود.

اسحاقی تصریح کرد: در این زمینه از همه ظرفیت های موجود از جمله رسانه ها، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، هنرمندان، خیرین، دانش آموزان و پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد و همچنین جامعه ورزشی استان استفاده خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه دسترسی به مواد مخدر صنعتی آسان شده و فرمول این مواد به راحتی از طریق اینترنت در دسترس است، تهدید خطر مواد مخدر وسیع تر و نمایان تر شده، به همین دلیل با همکاری دستگاه های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر اجرای 336 برنامه در دستور کار قرار گرفته که از چهارم تا دهم بهمن ماه این برنامه ها در استان اجرایی می شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش جمعیت جوان بسیاری را تحت پوشش دارد، می توان از ظریت این بخش استفاده کرد. در این زمینه 300 مربی تربیت خواهند شد که این مربیان در طول سال وظیفه آگاه سازی را بر عهده می گیرند. همچنین بنا بر این است که در همه دستگاه ها اراده مبارزه با مواد مخدر ابتدا از درون همان مجموعه و خانواده های کارکنان آنها آغاز و سپس به لایه های مختلف جامعه منتقل شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار