تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۵۵۷۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولین تصمیم حیاتی وزیر گوشه نشین ورزش؛
هدایتی در یک قدمی بازگشت به پرسپولیس؟
فشارهای سیاسی برای کناره گیری مدیری چون رویانیان که این روزها نزد هواداران پرسپولیس محبوبیت ویژه ای نیز یافته بود این انتظاراتی را نزد میلیون ها هوادار سرخپوش ایجاد کرد تا فردی روی کار آید که پرسپولیس را بعد از سال ها ناکامی به قله های موفقیت برساند.
بالاخره محمد رویانیان بعد از شش مرتبه استعفا و حضوری دو ساله در جایگاه مدیر عاملی پرسپولیس از جمع سرخپوشان پایتخت جدا شد و شاید دیگر تا پایان عمر نیز فرصتی برای بازگشت به پرسپولیس و هیاهوی پرجنجال این تیم پیدا نکند. مدیری که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد با لابی های سیاسی به یکی از پرطرفدارترین تیم های آسیا آمد، اما با تغییر رئیس دولت و از بین رفتن لابی ها، دیگر نه قدرتی برای ماندن مانده بود و نه پولی به باشگاه تزریق می شد.  
 
رویانیان ماه های آخر دوران مدیریت خود را تک و تنها و بدون حمایت مدیران ارشد ورزش گذراند. حتی کار به جایی رسید که یک دیدار و جلسه خصوصی بین مدیران ورزش کشور و محمد رویانیان برگزار نشد و  زمانی هم که رویانیان تلاش می کرد خود را به دیدار وزیر ورزش برساند، این محمود گودرزی بود که با فرار از دست رویانیان، ساختمان دانشگاه پرسپولیس را به مقصدی نامعلوم برای روبرو نشدن با رویانیان ترک می کرد. اما سرانجام این بی مهری های مدیر ورزش دولت یازدهم به رویانیان فهماند که دیگر جایی برای ماندن ندارد و همین امر سبب شد تا آخرین مدیر باقی مانده از دوران محمود احمدی نژاد نیز غزل خداحافظی را سر دهد.  
 
حالا مدیران ارشد ورزش کشور باقی مانده اند و تصمیمی سخت که باید در روزهای آینده برای این تیم پرطرفدار پایتخت بگیرند. فشارهای سیاسی برای کناره گیری مدیری چون رویانیان که این روزها نزد هواداران پرسپولیس محبوبیت ویژه ای نیز یافته بود این انتظاراتی را نزد میلیون ها هوادار سرخپوش ایجاد کرد تا فردی روی کار آید که پرسپولیس را بعد از سال ها ناکامی به قله های موفقیت برساند. اما آیا وزارت ورزش و وزیر گوشه نشین این وزارتخانه کسی را برای این پست انتخاب کرده اند؟  
 
تقویت بنیه مالی با بازگشت حسین هدایتی
 
نام حسین هدایتی هر چند در طول سال های گذشته از گوشه و کنار ورزش فوتبال در کنار نام هایی چون استیل آذین، گهر دورود و ملوان بندر انزلی شنیده شد، اما همواره این اسم همراه و یاور تیم فوتبال پرسپولیس بوده است. چه آن زمان که هدایتی شخصا در بین اعضای هیات مدیره پرسپولیس قرار داشت و چه زمانی که بیرون از گود به عنوان یک تماشاچی نظاره گر موفقیت و ناکامی های پرسپولیس بود، همواره از تیم مورد علاقه خود حمایت کرد. حتی زمانی هم که به عنوان مالک باشگاه ملوان در ورزشگاه شهر انزلی دور افتخار می زد، وقتی به جایگاه استقلالی ها رسید با نشان دادن عدد 6 توسط انگشتان دست، پرسپولیسی بودن خود را به رخ آبی پوشان کشاند. 
هدایتی در طول سال های اخیر و در زمان مدیریت محمد رویانیان نیز هر چند در جمع اعضای هیات مدیره سرخپوشان قرار نداشت، اما کمک های مالی بسیاری به این تیم کرد و بارها مورد تمجید رویانیان قرار گرفت. در ماجرای بازگرداندن محمد رضا خلعتبری از لیگ جعلی امارات این حسین هدایتی بود که تحت عنوان "آقای خیر" به حمایت پرسپولیس آمد و اجازه پوشیدن پیراهن تیم های اماراتی با نام جعلی ع ر ب ی  را نداد و از سوی دیگر نیز هر بار که سرخپوشان در این مدت تواستند حریفان خود را شش گله کنند، با پاداش مالی به استقبال آنها رفت.  
 
وی در طول ماه های اخیر نیز با گردشی که از مواضع خود داشت تا حدودی از دنیای فوتبال و حواشی َآن دور شد و سراغ سایر رشته های ورزشی رفت. هدایتی در این مدت و در اوج دوران بی پولی ورزش کشور حمایت های بسیاری از فدراسیون هایی چون فوتبال، کشتی، بسکتبال، ووشو، کاراته، وزنه برداری، باستانی، بسکتبال، سپک تاکرا، بیلیارد و حتی فوتبال ساحلی داشت. به طوری که هزینه سفر به جام جهانی و جوایز درخشش تیم ملی فوتبال ساحلی در رقابت های جام بین قاره ای و حتی هزینه تهیه هدایایی اهدا شده به بلاتر، رئیس فیفا و شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا را نیز تامین کرد.  
 
هدایتی طی روزهای اخیر با مسئولان ورزش کشور جلساتی هم داشته و بازگشت وی به هیئت مدیره سرخپوشان محتمل به نظر می رسد. این در شرایطی است که برخی فعالیت های پشت پرده و هجمه های سنگینی را علیه هدایتی آغاز کرده اند و با حضور حمایت گونه هدایتی در پرسپولیس مخالفت می کنند. این مخالفت ها تا جایی پیش رفت که چند وقت پیش هدایتی برای دوری از هجمه های ایجاد شده قصد خروج از کشور و سرمایه گذاری در کشورهای دیگر داشت و حتی مورد استقبال روزنامه های آمریکایی و رادیوی کشور یونان نیز قرار گرفت. به طوری که یک روزنامه آمریکایی و رادیوی کشور یونان با ذوق زدگی از سفر قریب الوقوع سرمایه گذار ایرانی به این کشورها خبر دادند. حالا در ایران هر چند دلیل این مخالفت های بی مورد در شرایطی که پرسپولیس در بحران مالی به سر می برد مشخص نیست اما به نظر می رسد حضور حسین هدایتی در پرسپولیس بسیاری از مشکلات مالی این تیم را مرتفع می سازد.  
 
کدام یک از این 3 نفر؟
 
بلافاصله بعد از استعفای محمد رویانیان بود که هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس با این استعفا موافقت کرد و سرپرستی موقت این باشگاه به علی پروین رسید. اعضای هیئت مدیره نیز دو هفته فرصت اعلام کردند تا با بررسی گزینه های مختلف، نام مدیر عامل جدید سرخپوشان را اعلام کنند.  
 
در این بین هر چند نام افرادی چون بهروز منتقمی و حمید استیلی نیز مطرح شد اما وجود نام بردن از اسامی مختلف و مانور نصف و نیمه برخی رسانه‌ها روی این اشخاص خیلی زود مشخص شد برای مدیریت باشگاه پرسپولیس سه گزینه نهایی وجود دارد و در نهایت یکی از این سه گزینه جای رویانیان را خواهد گرفت.
 
ظاهرا محمد دادکان، امیر عابدینی و علی پروین گزینه‌های نهایی هیات مدیره و وزارت ورزش به حساب می‌آیند که البته برای مدیریت هر کدام از این افراد موانعی وجود دارد. دادکان طرفداران زیادی دارد و البته سابقه مثبتش در دوران مدیریت فدراسیون فوتبال به علاوه سابقه پرسپولیسی‌اش باعث شده خیلی‌ها او را تنها گزینه مناسب برای نجات پرسپولیس از شرایط فعلی بدانند. با این حال دادکان شرط و شروطی گذاشته و شاید همین شروط موانع بلندی برای رسیدن به صندلی مدیریت پرسپولیس باشد.
 
امیر عابدینی گزینه دیگری است که البته در یکی دو سال اخیر و با هر زمزمه یا خبر استعفای رویانیان شایعاتی مبنی بر بازگشتش به پرسپولیس به گوش می‌رسید. عابدینی بر خلاف دادکان بعد از یکی دو مصاحبه تند علیه وزارت ورزش حالا تغییر موضع داده و ظاهرا ملاقات ‌هایی با وزیر هم داشته است تا خیلی ‌ها او را به پرسپولیس نزدیک بدانند.
 
گزینه سوم هم علی پروین باسابقه ‌ترین و نام ‌آشناترین پرسپولیسی سه دهه اخیر است که همواره نامش در این مقاطع به گوش می‌رسد و بعد از مدیریت موقت می ‌تواند به مدیریت دایمی باشگاه هم فکر کند. ظاهرا علی پروین هم از حمایت‌ های لازم برای رسیدن به این سمت برخوردار است و در این راه لابی  ‌های لازم را هم انجام داده اما شاید به‌خاطر سابقه بسیار کم مدیریتی ‌اش از این حیث در مقایسه با دو گزینه دیگر در وضعیت ضعیف ‌تری قرار بگیرد.
:
:
:
آخرین اخبار