تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۵۷۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تردد سالانه 120 هزار اتوبوس راهيان نور به خوزستان
تقارن حركت اتوبوس‌ها و تانكرهاي نفتي نگران‌كننده است
رييس پليس راه خوزستان گفت: استان خوزستان به واسطه وجود آثار دفاع مقدس يك استان زيارتي است و حضور كاروان‌هاي راهيان نور در اين استان نيز فرصت ارزشمندي است كه رفت و آمد اين كاروان‌ها از اسفندماه تا فروردين‌ماه اوج مي‌گيرد.

 سرهنگ قاسم قدرتي در سومين نشست مسئولان راهيان نور، حفظ ابنيه و آثار سرزمين دفاع مقدس جنوب كه در ستاد فرماندهي لشكر 92 زرهي خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار كرد: در اين گستره زماني ترافيك جاده‌هاي استان نيز بيش از حد معمول مي‌شود. با توجه به اينكه بندر امام(ره) به لحاظ اهميتي كه دارد و حجم بسياري از كارهاي ترانزيتي به ساير نقاط كشور از طريق اين بندر انجام مي‌شود و همچنين از طرف ديگر حركت كاميون‌هاي نفتي عراق در استان بسيار است، بايد ايمن‌سازي راه‌ها مورد توجه قرار بگيرد.

رييس پليس راه خوزستان گفت: اگر به آرشيو نگاهي بياندازيم كه در تصادفات ناشي از برخورد با تانكر نفت، هم مهار آتش بسيار دشوار است و هم اتفاقات ناگواي رخ داده است.

قدرتي به تردد كاميون‌ها به واسطه وجود بنادر و مناطق آزاد آبادان و خرمشهر و مرزهاي چذابه و شلمچه در استان خوزستان اشاره كرد و افزود: كارخانه‌هاي فولاد و صنايع نيشكر در سيستم حمل و نقل خود عمدتا از وسايل نقليه سنگين استفاده مي‌كنند و 20 درصد از حمل و نقل و جابجايي بار در كشور توسط وسايل نقليه سنگين در استان خوزستان صورت مي گيرد.

وي تصريح كرد: از سال 90 كه حضور كاروان‌هاي راهيان نور در مناطق عملياتي خوزستان افزايش يافت، اقدامات سختگيرانه‌اي از سوي پليس راه و در عين حال برگزاري دوره‌هاي آموزشي ويژه رانندگان در دستور كار قرار گرفت.

رييس پليس راه خوزستان گفت: يكي از مسيرهايي كه بايد بسيار مورد توجه قرار بگيرد، مسير انديمشك- اهواز است كه تقارن حركت اتوبوس‌ها و تانكرهاي نفتي نگراني‌هايي را ايجاد مي‌كند.

قدرتي با اشاره به حضور 4 ميليون و 800 هزار نفر در قالب كاروان‌هاي راهيان نور كه در مجموع با حدود 120 هزار دستگاه اتوبوس جابه‌جا مي‌شوند، ادامه داد: مديريت اين تعداد اتوبوس بسيار سخت است لذا بايد به زيرساخت‌هاي ترافيكي و جاده‌اي توجه بيشتري صورت بگيرد.

وي اظهار كرد: ايمن‌سازي خط سير اتوبوس‌ها، شانه‌سازي مناسب جاده‌ها و احداث پاركينگ در يادمان‌ها از ضرورت‌هايي است كه بايد به آنها پرداخت. همچنين بايد يك آسايشگاه جهت رفاع رانندگان در مسير دستور كار قرار بگيرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار