تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نتايج بررسي تنگي نفس اهوازي‌ها مشخص شد
مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: از ايجاد مشكلات تنفسي پس از باران در اهواز، دو نتيجه به دست آمده كه گزارش بررسي‌ها به قوه قضاييه ارايه شد.

احمدرضا لاهيجان‌زاده اظهار كرد: براي بررسي علل و عواملي كه منجر به ايجاد مشكلات تنفسي براي شهروندان اهوازي پس از بارش باران و همچنين در پيگيري دلايل آلودگي هوا، از تمام دانش و اطلاعات افراد صاحب نظر، اساتيد دانشگاه، پژوهشگاه نفت در تهران و امكاناتي كه در اختيار سازمان حفاظت محيط زيست و دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز قرار گرفته بود، استفاده شد.

وي ادامه داد: اين بررسي‌ها دو نتيجه را به ما نشان داد؛ يكي دلايل اين بود كه در مقطع زماني آبان ماه چند عامل كنار هم قرار گرفته بود كه به وجود آمدن اين مشكلات منجر شد؛ تصاوير ماهواره‌اي آلودگي ازت و دي‌اكسيد گوگرد در سمت جنوب غربي كشور را در آن مقطع نشان مي‌داد. چند روز قبل از بارندگي نيز وزش باد صورت نگرفت و رطوبت به 95 درصد رسيده بود و اين عوامل موجب شد آلودگي هوا بيشتر نمايان شود.

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان گفت: علاوه بر اين، فصل گرده‌افشاني برخي گونه‌هاي گياهي بود كه در آبان ماه به اوج مي‌رسد و بارندگي آن را تشديد كرد. همه اين عوامل، در كنار سوخت نامناسب و بنزين مصرفي كه كيفيت لازم را ندارد و همچنين وجود يكي از تركيبات نفتي، منجر به تشديد آلودگي هوا و ايجاد مشكلات تنفسي شد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
1
4
بازهم که معلوم نشد!
:
:
:
آخرین اخبار