تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۵۷۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز جشنواره‌ تئاتر فجر استانی در خوزستان
دبیر جشنواره تئاتر فجر استانی از آغاز به کار بخش خوزستان این جشنواره خبر داد. جشنواره تئاتر فجر در استان خوزستان از روز دوشنبه تا جمعه (7 تا 11 بهمن ماه) برگزار می‌شود
دبیر جشنواره تئاتر فجر استانی از آغاز به کار بخش خوزستان این جشنواره خبر داد.

وحید لک گفت: جشنواره تئاتر فجر در استان خوزستان از روز دوشنبه تا جمعه (7 تا 11 بهمن ماه) برگزار می‌شود که طی آن نمایش‌های «رابینسون کروزوئه» کار علیرضا کوشک جلالی و «رضا» کار گروهی بچه‌های تئاتر قم در شهرهای اهواز و اندیمشک به صحنه می‌روند.

او یادآور شد: پیش از این نیز نمایش «شطرنج با ماشین قیامت» کار شاهین صیادی نیز در منطقه آزاد اروند اجرا شد.

لک با ابراز خرسندی از رونق جشنواره‌های تئاتر در استان‌های مختلف اضافه کرد: در تمام استان‌هایی که جشنواره برگزار شد، علاوه بر اجرای نمایش برنامه‌های جنبی نیز مانند برگزاری کارگاه‌های آموزشی ‌، نمایشگاه عکس و پوستر‌ و ... نیز پیش‌بینی شده بود.

به گفته او؛ در این دوره از جشنواره تئاتر فجر نمایش‌های «بی‌استخوان» نوشته و کار ابراهیم پشت‌کوهی‌، «رابینسون کوروزئه» کار علیرضا کوشک‌جلالی و «رضا» کارگروهی هنرمندان تئاتر قم در استان خراسان رضوی اجرا شدند. همچنین در استان گلستان نیز نمایش‌های «هملتک» کار افق ایرجی و «چند ریشتر حرف تبدار» به کارگردانی محمد شاکری در دو شهر گنبد و گلستان به صحنه رفتند.

در کنار این نمایش‌ها،‌ «سعادت لرزان مردمان تیره روز» به کارگردانی یعقوب صدیق جمالی‌ و «دو به یک به نفع بارسلونا» کار مهسا غفوریان در شهرهای خرم‌آباد ‌، بروجرد و الیگودرز استان لرستان اجرا شدند.

همچنین سه نمایش «نان» کار نصیر ملکی جو،‌ «یوبیتسومه» به کارگردانی نیما نادری و «قصه ظهر جمعه» کار محمد مساوات در استان البرز به صحنه رفتند.

از سوی دیگر نمایش‌های «مضحکه دزد‌ها» کار هادی عامل هاشمی ،«آردلیون» کار داداسیان از کشور ارمنستان و «بی‌استخوان» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی در جزیره کیش اجرا داشتند.

گفتنی است: جشنواره‌های تئاتر فجر استانی با برپایی جشنواره استان خوزستان در روز جمعه 11 بهمن ماه به کار خود پایان می‌دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار