تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۵۷۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نقش تقدیر در حضور بوناچیچ در کرمان!
سرمربی جدید تیم فوتبال کرمان گفت: تقدیر این است که من هیچ‌وقت از ابتدای فصل با مس کرمان کارم را شروع نکنم.
لوکا بوناچیچ در نشست خبری پیش از بازی با نفت تهران گفت: خوشحالم که دوباره شما خبرنگاران را از نزدیک می‌بنیم تقدیر این است که هیچ‌وقت از ابتدای فصل با مس کرمان کارم را شروع نکنم. با این حال من دو بار مس را نجات داده‌ام و هر دو بار هم انتظار داشتم که کارم را ادامه بدهم اما این انتظار برآورده نشد. مسئولان قبلی که در باشگاه تشریف داشتند نظرات چیز دیگری بود این سومین بار است که من به مس کرمان می‌آیم و اعتقاد دارم قدرت و انگیزه دارم که برای بار سوم هم موفق شوم و تیم را در لیگ برتر حفظ کنم.

وی ادامه داد: قرار نیست که من در اینجا جوجه کباب درست کنم من مربی‌ام و این هم یک جور ماجراجویی مثبت است که مربیان حرفه‌ای دارند که یک چیزی عادی است و ما انگیزه مضاعف داریم. من یک رابطه عاطفی با مس برقرار کرده‌ام و همین مسئله وادارم کرد که به کرمان بیایم من مربی با تجربه‌ای هستم و مسائل تکنیکی و تاکتیکی گذشته را زیر سؤال نمی‌برم.

سرمربی مس کرمان تصریح کرد: برای سومین بار می‌خواهیم این ماجراجویی را انجام دهیم امیدوارم که نتیجه خوبی بگیریم و تیم را در لیگ حفظ کنیم البته مشکلات دیگری هم داشتیم در همین ابتدای کار هم بدشانسی آورده‌ایم و سه بازیکن خوب‌مان مشکل دارند و فردا با ما نیستند، احمد حسن‌زاده، شیث رضایی، مجتبی ترشیز که مادرش فوت کرده به هر حال این بازیکنان را ما فردا نداریم اما نباید زانوی غم بغل بگیریم زیرا از پنج شش بازیکن جوان خوب دیگر می‌توانیم استفاده کنیم نه برای آنکه بگویم من آنها را کشف کردم بلکه من آمده‌ام که تغییر و تحول ایجاد کنم و همین کار را هم انجام می‌دهم و از نیروی جوان استفاده می‌کنم.

بوناچیچ در مورد مدت قراردادش با مس گفت: من ابتدا با ایرانمنش مدیرعامل باشگاه صحبت کردم که یک و نیم‌ فصل قرارداد ببندم اما وقتی فلاش‌بکی به گذشته زدم و دیدم که مثلاً مس سرچشمه سقوط کرده و همچنین عدم ثابت را می‌بینم ضمن اینکه ایرانمنش هم گفت که آن اشتیاق و حال و هوای چند سال پیش فوتبال در کرمان نیست به این نتیجه رسیدیم که تا پایان فصل قرارداد ببندیم اما اگر خدای ناکرده مس سقوط کرد می‌خواهم که این تیم را به جایگاه اصلی‌اش برگردانم به هر حال باید دید چه اتفاقی می‌افتد، من دوست داشتم در هر دو مورد گذشته با مس کرمان کارم را ادامه بدهم.

وی در مورد بحث ماجراجویی که مطرح کرده است، گفت: شما هیچ‌وقت از فردای خودتان خبر ندارید من برای حضور در مس به ایران آمده‌ام و از طرف باشگاه مس دعوت شده بودم نه باشگاه دیگر. یکی دو روز هم در تهران بودم که در اوقات فراغتم رفتم و بازی‌‌ها را دیدم شاید به خاطر آن شایعه شد که ممکن است به تیم دیگری بروم اما دعوتنامه و تمرکز من روی مس بود و این اتفاق هم افتاد.

وی در مورد اینکه بازیکنان مس میلی برای برد ندارند، گفت: این را باور ندارم که بازیکنان میل به برد ندارند اما وقتی مربی می‌آید و مسئولیتی برعهده می‌گیرد خیلی عوامل باید کنار هم باشند تا موفق شود. مس بازی‌های خوبی انجام داده و در این فصل هم پنالتی‌های زیادی را از دست داده است که اگر آنها گل می‌شد اکنون 24 یا 25 امتیاز داشت و در خطر سقوط نبود. واقعیت این است که بازیکنان از نظر روحی و روانی مشکل دارند و مشکل بدنی و فنی نیست وظیفه من با عنوان مربی این است که به بازیکنان بگویم آرامش داشته باشند و اینکه می‌توانند بهتر باشند آنها در این فصل نشان دادند که از هیچ تیمی کمتر نیستند و با تیم‌های قدرتمند هم بازی خوبی انجام دادند اما اینکه من در ابتدای حضورم بدانم مشکل چیست خیلی خوب است فقط این را می‌‌گویم ارزش واقعی مس خیلی بالاتر از حضور در این منطقه جدول است.

بوناچیچ در مورد استفاده از مربیان بومی در کادر خود گفت: در این مورد فقط من تصمیم‌گیرنده نیستم بلکه ایرانمنش هم باید تصمیم بگیرد مربیان قبلی که با سرمربی قبلی آمده بودند، آمدند و گفتند ما با او آمده‌ایم و با او هم برمی‌‌گردیم و تقدیر و تشکر کردند فقط ولی میرزایی از کادر قبلی مانده است چون مربی گلرها هم رفته بود از هاروت خواستم که بیاید.

سرمربی مس در مورد اینکه شرط و شروط خاصی برای باشگاه گذاشته است، گفت:‌ این شایعات عجیب است فقط یک چیز را می‌‌توانم بگویم اینکه من ارزان‌ترین مسئول مس هستم همه چیز در پول نیست من شرط خاصی هم ندارم.

وی افزود: وقتی فصل تمام شد دوست داشتم با مس کرمان کارم را ادامه بدهم اما در مرحله اول ارزشم خدشه‌دار شد و در مرتبه دوم مدیرعامل قبلی آمد و به من گفت در هتل باش تا برای فصل بعد با هم صحبت کنیم اما هیچ خبری از او نشد بعد هم گفت که بوناچیچ پول زیادی می‌خواسته و یک دروغ کلاسیک و ایرانی گفت زیرا به کسی حمله شد که حق دفاع نداشت. من سابقه خوبی در باشگاه داشته‌ام و امیدوارم با کمک تماشاگران، شماها و همه مسئولان تیم را بالا بیاورم. مدیرعامل قبلی من را در شرایط خاصی قرار داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار