تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۵۸۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عیدانی:
اجرای طرح "هر شهروند آبادانی یک ناظر"
عضو شورای اسلامی شهر آبادان گفت: پیگیر اجرای طرح " هر شهروند آبادانی یک ناظر" هستیم.

حمید حنظل عیدانی صبح امروز در جلسه بررسی بودجه سال 93 افزود: با اجرای این طرح از صرف هزینه های زیاد و دوباره کاری جلوگیری می شود، کارها باید به درستی انجام شود چرا که دوباره کاری مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.
 
وی افزود: بودجه شاهرگ حیاتی هر سازمان و اداره ای است که سبب رشد، توسعه، اجرای مناسب برنامه ها و رسیدن به اهداف تعیین شده می شود.
 
عضو شورای شهر آبادان تصریح کرد: آنچه که در بحث بودجه مطرح است آنکه بودجه باید عملیاتی باشد و به طور کامل در اختیار برنامه های از پیش تعیین شده قرار بگیرد.
 
عیدانی با بیان اینکه برخی پروژه های اساسی در شهر انجام شده است، یادآور شد: انتظار می رود در صورت تحقق بودجه پروژه ها به طور کامل اجرا شوند ، برخی پروژه هایی که در بودجه 92 پیش بینی شده بود هنوز اجرایی نشده است.
 
وی از جاده ساحلی در بهمنشیر جنوبی(ایستگاه هفت تا 12)، پارکینگ طبقاتی، پل عابر پیاده مقابل دانشگاه آزاد و احداث ساختمان شورا به عنوان برخی از پروژه های انجام نشده نام برد.
 
عضو شورای شهر آبادان ادامه داد: شهرداری سازمانهای تابعه ای دارد که باید آنها نیز برنامه هایشان را به شورا ارائه کنند که این کار صورت نگرفته است.
 
عیدانی با بیان اینکه نظارت پیش و پس از خرج کردن مهم است، اظهار کرد: کار نظارت پیش از خرج توسط شهرداری انجام می شود ولی پس از خرج این شورا است که باید حسابرس را تعیین کند.
 
وی تصریح کرد: شهرداری مرکزی و شهرداریهای سه گانه برنامه هایشان با یکدیگر فرق دارد و ما باید بتوانیم موفقیت و یا عدم موفقیت آنان را در انجام برنامه هایشان به راحتی لمس کنیم.  
 
عضو شورای شهر آبادان بر تعیین شناسنامه کاری برای هر پروژه اعم از نام، آدرس، مدت زمان اجرا، اعتبار مورد نیاز و مجری طرح تاکید کرد.
 
عیدانی نگاه شهرداری به برون سپاری امور شهری و واگذاری آن به بخش خصوصی را خواستار شد و یادآور شد: شهرداری باید چابک باشد و بجای تولی گری کار نظارت بر حسن اجرای پروژه ها را دنبال کند.
 
وی با اشاره به بدهی های شهرداری که مربوط به دوره های قبل است، گفت: باید میزان این بدهی ها  مشخص شود ، وقتی بودجه مصوب می شود یعنی این بودجه برای پروژه های اعلام شده تعریف شده نه برای پرداخت بدهی ها.
 
عضو شورای شهر آبادان بر این امر تاکید کرد که باید قسمت قابل توجهی از بودجه در بخش پسماندها  هزینه شود.
 
عیدانی با تاکید بر تقویت بُعد نظارتی شورا بر عملکرد شهرداری به عنوان یک وظیفه ذاتی اظهار کرد: نمی خواهیم خللی در کار شهرداری و یا سایر سازمانهای تابعه  وارد شود.
 
به گفته وی در بودجه سال 93 به موضوعاتی همچون ساماندهی صنوف مزاحم و سرمایه گذاری توجهی نشده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار