تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۵۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نشست هم اندیشی شهردار اهواز و رسانه ها برگزار شد
حبیب الله بهرامی: طرح ها و برنامه ها، مسایل و مشکل ها و نیز فعالیت های شهرداری اهواز در "نشست هم اندیشی شهردار کلان شهر اهواز و اصحاب مطبوعات و رسانه ها" مورد بحث، بررسی و نقد قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار خوزنیوز، در این نشست که با اقامه ی نماز و صرف شام همراه بود و مدت چهار ساعت به طول انجامید، شهردار اهواز در سخنانی از حضور در جمع خبرنگاران ابراز خوش حالی و اظهار امیدواری کرد : رهنمودهای خبرنگاران باعث خدمات رسانی بهتری به شهروندان شود.
منصور کتانباف گفت: برنامه سال 90 از سوی شهردار قبلی طراحی و در شورا مصوب شده بود ولی ما به این نتیجه رسیدیم که در برخی موضوعات نیاز به تکمیل دارد که با کمک همکاران این موارد انجام شد و در کمیسیون رسیدگی به بودجه و برنامه شهرداری در سیستم قایم مقام شورای شهر و با حضور مدیران، موضوعات پذیرفته شد که انشاا... در بعضی اجزای آن اصلاحات انجام می شود.



وی افزود: بنا داریم چند کار را به شکل مطلوب پیش ببریم. ابتدا امور خدمات شهری را که پیشانی شهرداری است، مد نظر داریم. چرا که شهروندان هر روز و هر ساعت آن را حس می کنند. ما کار خدمات شهری از جمله فضای سبز ، جمع آوری و دفن زباله و زیبا سازی شهر را که به لحاظ وزنی معادل 54 درصد کار معاونان شهرداری است، شروع کردیم و در یک دوره سه ماهه می شود آن را نهادینه کرد و سپس در راه استقرار سیستم و بهبود کیفیت حرکت کنیم.
شهردار اهواز موضوع بعدی را اجرای پروژه های عمرانی دانست و گفت : هم در راه انجام پروژه هایی که به دلایلی متوقف شده بودند و هم پروژه هایی که نیاز کلان شهر است، گام بر خواهیم داشت، اما با توجه به نوع درآمد و هزینه های شهرداری اهواز، اگر بخواهیم با منابع موجود نیازها و کارها را پیش ببریم، از برنامه 5 ساله توسعه عقب می مانیم.
کتانباف در ادامه به تشریح راه های برون رفت از معضلات  از جمله استفاده از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی پرداخت و گفت: بنا داریم در بخش سرمایه گذاری های مردمی و استفاده از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای کمک به عمران و آبادانی شهر و رفاه حال شهروندان فعالیت کنیم و شهر را با سرعتی مضاعف توسعه دهیم.
وی سپس با اشاره به طرح توسعه محله ها اظهار داشت: به عنوان مکمل فعالیت های انجام شده ، با کمک سرمایه گذاران طرح توسعه محله یا محله محور را در دست انجام داریم. البته زیر ساخت ها در بسیاری از محله ها از جمله پارک ها تکمیل نیست.  اما بنا داریم که در محله ها، پارک هایی داشته باشیم که به نیازهای محله ها و شهروندان پاسخ داده شود.
وی افزود: توسعه زمین های ورزشی در محلات از قبل در برنامه بود و ما تلاش می کنیم تا در انجام این مهم تسریع شود.
وی در ادامه مهم ترین مشکل هسته ی مرکزی کلان شهر را معضل ترافیک عنوان کرد و گفت: مهم ترین مشکل شهرهای دنیا از جمله اهواز آن هم در هسته ی مرکزی بحث ترافیک است که با در نظر گرفتن قطار شهری، میزان 63 درصد از کل بودجه عمرانی در سال جاری را به آن اختصاص داده ایم.
کتانباف کل بودجه شهرداری را در سال جاری 620 میلیارد تومان پیش بینی کرد و با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توجه به روح شهر در کنار توجه به کالبد آن و تبدیل شهرداری از یک نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی تاکید کرد.
وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به جمع آوری بیش از 1200 تن زباله در روز بر ضرورت آموزش شهروندی به منظور کاهش هزینه ها و نیز بهبود زندگی و حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: اگر امر بازیافت زباله از مبدا آموزش داده و نهادینه شود ، در بعضی از شهرها این هزینه ها را می توانیم پرداخت نکنیم و در عوض تبدیل به ثروت کنیم.
شهردار اهواز با تاکید بر این نکته که باید زباله- این طلای کثیف- را تبدیل به ثروت کنیم از شروع به کار سایت پسماند و راه اندازی مرحله ی نخست آن در بهمن ماه جاری در اهواز خبر داد و گفت: قرار است از محل پسماند در اختیار شهرداری، نیروگاهی ساخته شود که البته در یکی از شهر ها قراردادی منعقد شده است.



در ادامه ی نشست هم اندیشی، خبرنگاران رسانه ها به بیان درد دل ها و مسایل و مشکلات شهروندان پرداختند و پیشنهادهایی برای رفاه حال شهروندان و توسعه و عمران و آبادانی شهر اهواز ارایه کردند.
داشتن استراتژی و نگاه بلند مدت، مردمداری و شجاعت شهردار، ساخت ادامه جاده ی ساحلی و پارک های محله ای، ایجاد اتاق فکر، رسیدگی به معضل حاشیه نشینی، استفاده از مطالعات و پژوهش های انجام شده در مورد شهر اهواز، ارتباط بیش تر شهرداری با مطبوعات و پرداخت مطالبات آن ها، بررسی بدهی های میلیاردی ، تملک اراضی، تشکیل شورای محله ها، رسیدگی به اردوگاه متکدیان، جذب مشارکت های مردمی، درآمدزایی شهرداری، زیبا سازی شهر، احیای شاخص های رفاهی و تفریحی، جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه، تعامل با رسانه ها و مطبوعات، رسیدگی به طرح تعریض خیابان 24 متری، بررسی وضعیت بازار مرو و نمایشگاه بین المللی اهواز از جمله مسایل و مواردی بود که خبرنگاران و مسوولان مطبوعات و خبرگزاری ها با شهردار اهواز در میان گذاشتند.
:
:
:
آخرین اخبار