تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۶
کد خبر: ۵۵۹۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی از جلسه شورای شهر اهواز
بیست و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز با حاشیه‌هایی همراه بود.

بیست و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز عصر دیروز با حضور تمامی اعضا و با تلاوتی از آیات قران آغاز شد.

*در ابتدای جلسه یدالله مهرعلیزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز به لزوم تهیه یک نقشه راه در شهرداری اهواز اشاره کرد و ادامه داد: قرار بر این بود که یک نقشه راه در شهرداری اهواز تعریف شود تا شورا و شهرداری از روزمرگی نجات یابند که متاسفانه این حرکت با مسائل و چالش‌هایی مواجه شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: شهرداری به یک مرکز پژوهشی نیاز دارد تا نگاه بلند مدت به شهر داشته باشد در حالی که اکنون دچار بوروکراسی افراطی است.

وی با بیان اینکه اعتقاد شورا به پژوهش، برنامه‌ریزی و مستندسازی مفید است، تصریح کرد: لازم است نگاه پژوهشی در شهرداری و شورا ایجاد شود و در طی آن یک نقشه راه 20 ساله برای اهواز تعریف شود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه لازم است یک اتاق فکر پژوهشی در دل شورا تعریف شود، عنوان کرد: اتاق فکر باعث می‌شود تا در دوره چهار ساله کاری انجام شود و نیز زنجیره‌ای به وجود آید که شورای بعدی دنبال کند.

*رامی علاسوند، رئیس شورای شهر اهواز در دنباله صحبت‌های مهر علیزاده گفت: با این چالش‌هایی که در سطح اهواز وجود دارد ما به اتاق فکر، طوفان فکری می‌گوییم اما امیدوار هستیم که این اتاق طوفان فکری در شورای شهر اهواز برقرار شود.

*سید محمدجواد رضوی، عضو شورای شهر اهواز گفت: از ابتدای تشکیل شورا برای اداره شهر، سیستم شهرداری و شورا باید برنامه داشته باشیم اما با وجود تاکیدات این خواسته عملی نشده است.

وی ادامه داد: حال که اساتید دانشگاه چراغ سبزی نشان داده‌اند مایه امیدواری است پس چه بهتر که هرچه سریع‌تر کلیات طرح آماده شود و بعد از شناسایی شهروندان به شناخت علمی برسیم.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: تحقیقات و پژوهش تا به مرحله اجرا نرسد ثمره‌ای نخواهد داشت، هر منطقه باید دارای شناسنامه باشد.

*در ادامه جلسه محمد شرفی، مدیر تعاونی مسکن بسیجیان اهواز به بیان مشکل موجود پرداخت و گفت: در منطقه کیانشهر زمینی برای ساخت مسکن رزمندگان دوران جنگ تحمیلی در اختیار این تعاونی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد طولانی شدن زمان ساخت و ساز این زمین‌ها برای کمک به این افراد، بخشی از زمین را به مصالح‌فروشان فروختیم.

مدیر تعاونی مسکن بسیجیان اهواز تصریح کرد: کار صدور پروانه ساخت و آماده‌سازی نقشه‌ها انجام شده است اما متاسفانه به دلیل اینکه شهرداری مجوز تفکیک این زمین‌ها را از زمین‌های مصالح فروشان صادر نکرده است امکان ساخت و ساز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شهرداری مدعی است که محیط زیست و استانداری معارض است، اذعان کرد: در طی جلسه‌ای که در استانداری برگزار شد مقرر شد که همکاری لازم در چارچوب مقررات صورت گیرد اما باز هم اقدامی انجام نشد.

شرفی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم بدانیم که علت عدم صدور این مجوز توسط شهرداری چیست و چرا کسی به مشکل ما رسیدگی نمی‌کند.

*حسین حیدری، عضو شورای شهر اهواز در پاسخ به مدیر تعاونی مسکن بسیجیان اهواز گفت: بحث انتقال مصالح‌فروشان به عنوان مشاغل مزاحم چند سال است که در دستور کار شهرداری قرار دارد و دستور رسیدگی به آن توسط شهرداری صادر شده است.

وی ادامه داد: مراحل قانونی این مسئله طی شده است و هیچ دلیلی برای عدم امضای پاسخ استعلام وجود ندارد.

محمد صفری، معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری اهواز گفت: بند 20 ماده 55 قانون شهرداری تاکید دارد مشاغل مزاحم باید به خارج از شهر منتقل شوند.

وی ادامه داد: شهرداری به دلیل اینکه این زمین داخل محدوده قانونی شهر است امضا نمی‌کند زیرا مصالح‌فروشان باید در خارج از شهر ساماندهی شوند.

*علی ناصری، عضو شورای شهر اهواز در ادامه گفت: بسیجیان زمان جنگ مشکل مسکن دارند در حالی که عده‌ای دیگر چند زمین دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بعد از دستور مقام معظم رهبری تعاونی ایثارگران تشکیل شد و زمین و پول بلاعوض به ایثارگران داده شد و حال بعد از بررسی‌های بسیار مشخص شد که این آقایان اصلا بسیجی نیستند.

عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: چطور می‌شود افرادی که در زمان جنگ مبارزه کردند حال هیچ چیز ندارند.

*در ادامه جلسه ناصری به عدم وجود نردبان 55 متری در آتش‌نشانی اهواز اشاره کرد و گفت: یک نردبان 55 متری در اهواز برای مواقع آتش‌سوزی نداریم و اگر اتفاق ناگواری بیفتد آن وقت است که فریاد ما بلند می‌شود.

*در ادامه جلسه علنی شورای شهر اهواز، لایحه تعیین محدوده منطقه پنج جدید اهواز مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و البته اختلافات اعضا در این خصوص بسیار زیاد بود، منطقه پنج اهواز در گذشته شامل منطقه کوت عبدالله محسوب می‌شد که به دلیل شهرستان شدن این منطقه، مشکلاتی در تقسیم‌بندی مناطق شهر اهواز به وجود آمده است.

*حجت مظفری، عضو شورای شهر اهواز در رابطه با اضافه کردن منطقه امانیه به منطقه شش گفت: منطقه دو درآمدی برای شهرداری ندارد و اینکه بخواهیم آن را به منطقه شش اضافه کنیم نه تنها سودی ندارد بلکه باعث سقوط ارزش زمین‌های منطقه امانیه می‌شود.

*حجت‌الاسلام کاظم سواری عضو شورای شهر اهواز در پاسخ به مظفری گفت: این حرف شما توهین به مردم ساکن در محدوده شهرداری منطقه شش است.

*جانعلی خورشیدی، عضو دیگر شورای شهر اهواز در این رابطه تصریح کرد: این لایحه باید برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران و یا تلفیق ارجاع و بر روی آن به صورت تخصصی تحقیق شود تا نتایج مطلوبی به دست آید.

*آذر زمانپور، عضو شورای شهر اهواز گفت: سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز که دارای پرونده‌های حساسی است دچار آتش‌سوزی شد و هیچ کس جوابگوی این مسئله نیست.

وی ادامه داد: وقتی که ما نمی‌توانیم جوابگوی سازمان‌های موجود باشیم چه دلیلی دارد که سازمان و منطقه به شهرداری اضافه کنیم.

*هدایت ممبینی، عضو دیگر شورای شهر اهواز در ادامه جلسه به آتش‌سوزی سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: یک سری اتفاقات مشابه در شهرداری اهواز تکرار می‌شود در گذشته آتش‌سوزی در سازمان پارک‌ها را شاهد بودیم و حال مشابه آن در سازمان خدمات موتوری اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: اینکه یک سازمان آتش می‌گیرد و اسناد می‌سوزد اما از نمایندگان مردم صدایی شنیده نمی‌شود خاطره تندیس حافظ را در خاطره‌ها زنده می‌کند که در جریان پیگیری آن قرار نگرفتیم.

*علاسوند در پاسخ به ممبینی گفت: مشکل این است که شما انتخاباتی حرف می‌زنید در حالی که من درخواست‌ها را محرمانه می‌فرستم و محرمانه جواب دریافت می‌کنم.

*در پایان جلسه لایحه تعیین محدوده منطقه پنج جدید شهرداری اهواز از دستور کار خارج و قرار بر این شد که در کمیسیون تلفیق بررسی شود.

*پس از پایان جلسه و در هنگام خروج حضار از سالن یکی از اعضای هیئت رئیسه شورای شهر با یکی از حاضران در جلسه درگیری لفظی پیدا کرد که با وساطت حراست شورای شهر اهواز خاتمه یافت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار