تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۵۵۹۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح کتاب من راهی برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: سامانه طرح کتاب من طرحی ملی در راستای اعتلای عدالت فرهنگی جامعه و ترویج فرهنگ مطالعه و جذب اساتید، پژوهشگران، نخبگان و دانشجویان در کشور است.

لفته منصوری روزدوشنبه افزود: کمبود منابع مورد نیاز کاربران و مراجعه کنندگان از مشکلات اصلی موجود در کتابخانه های عمومی است.

وی گفت: در این طرح در صورتی که شخصی به کتابخانه ها مراجعه کند و کتاب مورد نظر خود را پیدا نکند، آن را به کتابدار اعلام می کند تا در کوتاهترین زمان نسبت به تهیه این کتاب اقدام شود.

منصوری افزود: پس از تهیه، کتاب مورد نظر به مدت یک ماه در اختیار متقاضی قرار گرفته و وی نیز پس از خواندن مجدداً آن را به کتابخانه باز می گرداند.

وی گفت: این کار ضمن اینکه علاقه مندان به کتاب را در رفع نیاز و کتب مورد نظر خود یاری می کند، موجب افزایش تعداد منابع و کتاب های موجود در کتاب خانه های استان نیز می شود.

منصوری افزود: بر اساس اطلاعات موجود کتابخانه های عمومی خوزستان در سال92، 45 هزار و 790 درخواست کتاب از طریق طرح کتاب من سفارش داده اند از این تعداد برای 24 هزار و 345 کتاب درخواست خریداری صورت گرفت و به کتابخانه ارسال شد و باقی کتاب ها نیز در مرحله خرید و ارسال قرار دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: بیشترین درخواست در سال 92 مربوط به شهرستانهای اهواز با شش هزار و 724 درخواست وشهرستان دزفول با شش هزار و 236و اندیمشک با پنج هزار و 576 مورد بوده است.
:
:
:
آخرین اخبار