تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۵۹۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در 9 ماه امسال صورت گرفت
صدور 1790 گواهینامه کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی در خوزستان
 مسئول اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان گفت: در 9 ماه امسال بیش از یک هزار و 790 گواهینامه کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی در این استان صادر شده است.

علی رکابی‌زاده امروز اظهار کرد: در 9 ماهه نخست امسال با توجه به نیاز جامعه به اندازه گیری‌های درست و برای اطمینان از سلامت ابزار آزمایشگاهی، تعیین میزان خطا و تنظیم وسایل در مقایسه با استانداردهای ملی مربوطه، تعداد یک هزار و 799 مورد کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی توسط آزمایشگاه های همکار تایید صلاحیت شده توسط این اداره کل بر اساس استانداردهای ملی مربوطه انجام شده است که سطح دقت آزمون ها را تا حد قابل قبولی افزایش داده است.

وی افزود: دستگاه‌های اندازه‌گیری باید به صورت دوره‌ای کالیبراسیون شوند زیرا گذشت زمان، فرسودگی، حوادث غیرقابل پیش‌بینی و ... باعث می‌شوند تا قابلیت ردیابی نتایج آنها با استانداردها زیر سوال رفته و نیازمند تایید مجدد است.

مسئول اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان ادامه داد: برای تجهیزات کالیبره شده از سوی اداره کل استاندارد خوزستان گواهینامه کالیبراسیون یک ساله صادر شده و ضمیمه دستگاه می‌شود.

رکابی‌زاده تصریح‌کرد:همچنین در این مدت و در راستای اجرای طرح آزمون ادواری وسایل توزین و سنجش تعداد 2 هزار و 808 نازل عرضه سوخت مایع نیز که شامل بنزین و گازوئیل است در سطح استان خوزستان توسط شرکت‌های مورد تایید صلاحیت قرار گرفته بر اساس دستورالعمل آزمون دور‌ه‌ای پمپ‌های توزیع سوخت مایع مورد آزمون قرار گرفته‌اند که تمامی نتایج آزمون مورد قبول اعلام شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: در خصوص کنترل باسکول‌های ثابت و همکف نیز تعداد 528 دستگاه باسکول بر اساس استاندارد ملی ایران باسکول‌های وسایل نقلیه چرخ‌دار  توسط کارشناسان این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت که 497  مورد قابل قبول و تعداد 31 نمونه مردود اعلام شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار