تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۶۰۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام موسوی خواستار شد:
مشکل سفر خرمشهریها به عراق حل شود
امام جمعه خرمشهر گفت: مردم بومی خرمشهر و آبادان ارتباط نزدیک فامیلی با مردم عراق دارند به همین دلیل صدور ویزای انفرادی نباید صرفا مختص روزهای اربعینی حسینی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید نبی موسوی اظهار کرد: به عینه شاهد بودم که در مرز شلمچه پیرزنی برای دیدن دخترش در بصره اجازه خروج از مرز را به او نمی دادند در حالی که فاصله زمینی خرمشهر تا استان بصره عراق 10 کیلومتر بیشتر نیست و با وجود اینکه همه ویزاها و گذرنامه ها به صورت قانونی صادر شده ولی به دلیل سخت گیری های بی خود کار را برای مردم دشوار کرده اند.

وی افزود: خیلی از مردم خرمشهر به دفتر من مراجعه می کنند و می گویند که برادر آنها و یا اقوام آنها در عراق به رحمت خدا رفته اند و برای مراسم ختم باید در آنجا حضور داشته باشند ولی متأسفانه مسئولین در مرز به جز ایام اربعین به هیچ یک از ایرانیان اجازه ویزای انفرادی جهت خروج را صادر نمی کنند.

امام جمعه گفت: به نظر من این بهانه ها قابل توجیه نیست زیرا مسئولان حج و زیارت می گویند که به دلیل خطراتی که برای مسافران ایرانی وجود دارد از صدور ویزای انفرادی در ایام سال معذوریم در صورتی که ما در خبرها شاهد هستیم که تمامی اتفاقاتی که برای زوار و مسافران ایرانی رخ داده بود همگی در قالب همین کاروانهای حج و زیارت بوده است و کسانی که به صورت انفرادی وارد خاک عراق می شدند هیچگونه مشکلی برای آنها بوجود نمی آمد.

از دیرباز بین مردم شهرهای خرمشهر و آبادان ارتباط فامیلی نزدیکی با مردم عراق بوده است و تا جایی که خیلی از مردم برادر و یا خواهر آنها در این سوی مرز و یا آن سوی زندگی می کنند. طرف عراقی طبق قوانین بین الملل هیچ گونه محدودیتی برای ورود عراقی ها به ایران وضع نکرده و آنها هر زمان که اراده کنند می توانند وارد خرمشهر شوند ولی از این سوی در ایران محدودیت خروج ایرانیان صادر شده و فقط می توانند با ثبت نام در قالب کاروانهای حج و زیارت وارد خاک عراق شوند و اجازه خروج انفرادی را برای آنها بجز ایام اربعین منع کرده اند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار