تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۶۰۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد؛
گشايش سه کتابخانه عمومی در دهه فجر
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از افتتاح سه باب کتابخانه عمومی در استان خوزستان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

لفته منصوری گفت: همزمان با دهه مبارک فجر و سی پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سه باب کتابخانه عمومی در شهرستانهای اهواز، مسجدسلیمان و دزفول افتتاح خواهد شد.

منصوری ادامه داد: کتابحانه عمومی سید مرتضی شفیعی در شهرستان اهواز با مساحت 2074 مترمربع و زیربنای 670 مترمربع با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد اعتباراز اعتبارات تملک دارایی استان تعمیر و تجهیز شد و همزمان با دهه مبارک فجر با حضور مسؤولان استانی افتتاح خواهد شد. این کتابخانه دارای بخش‌های مخزن، امانت، سالن مطالعه، نشریات و بخش تخصصی اهل بیت (ع) می‌باشد و با 12 هزار جلد کتاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: همچنین در شهرستان مسجدسلیمان کتابخانه عمومی زنده یاد فرنگیس متین افتتاح می‌شود. این کتابخانه توسط یکی از خیرین عزیر مسجدسلیمان به نام خانواده محترم متین به نیت مرحومه فرنگیس متین ساخته و جهت بهره‌برداری به نهاد کتابخانه‌های عمومی اهدا كرده‌اند. زیربنای این کتابخانه 250 مترمربع می‌باشد و با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون ریال  توسط خیر مسجدسلیمان ساخته و به وسیله اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تجهیز شده است. این کتابخانه نیز دارای بخش‌های مخزن، امانت، سالن مطالعه، نشریات و کودک می باشد و با 3000 جلد کتاب افتتاح خواهد شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: سومین کتابخانه نیز در شهر شمس آباد شهرستان دزفول افتتاح خواهد شد که این ساختمان این کتابخانه توسط شهرداری و شورای شهر شمس آباد اهدا شده است و تجهیز کتابخانه نیز به وسیله نهاد کتابخانه‌های عمومی انجام شده است که زیربنای این کتابخانه 300 مترمربع می‌باشد. همچنین این کتابخانه دارای بخش‌‌های مخزن، امانت، سالن مطالعه، نشریات و کودک می‌باشد و با 2000 جلد کتاب افتتاح خواهد شد.

منصوری تاکید کرد: ساخت کتابخانه و بهره‌برداری از آن از اولویت‌های اصلی این اداره کل می‌باشد و ما سعی خواهیم کرد کتابخانه را در تمام نقاط شهرها و روستاها وارد کنیم و از لحاظ سخت‌افزاری مناطق مختلف استان مجهز به این مکان‌های فرهنگی شوند. کتابخانه‌های عمومی علاوه بر امانت کتاب برنامه‌های مختلف فرهنگی بسیار خوبی را برای اقشار مختلف برگزار می‌كنند که نشان از پویا بودن کتابخانه‌های عمومی دارد.
:
:
:
آخرین اخبار