تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۶۰۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با هدف تثبیت شن های روان انجام شد
مالچ پاشی و نهال کاری ٣٦٠٠ هکتار از اراضی
سه هزار و 600 هکتار از زمین های اطراف تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با هدف حفظ محیط زیست مالچ پاشی و نهال کاری شد.

مدیرعامل این شرکت روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: این شرکت همچنین در برنامه توسعه فضای سبز و تثبیت شن های روان اقدام به کشت، نگهداری و آبیاری ٧٠ هزار درخت در اطراف تاسیسات، کشت ٩٠٠ هزار نهال روی سطح مالچ پاشی شده، ١٠٠ هزار نهال بر خط رطوبتی برای تثبیت شن های روان به مساحت ٥٠٠ هکتار و نگهداری و آبیاری ٤٠ هزار متر مربع فضای سبز ستاد با هزینه ای افزون بر ٣٨ میلیارد ریال کرده است.

سید عبداله موسوی ادامه داد: با ساخت و راه اندازی دستگاه فرآورش سیار نفت (MOT) با هزینه ای ٢٣ میلیارد ریال از سوختن بیش از ٨٧ هزار بشکه نفت از مهر ماه سال ٩٠ تاکنون جلوگیری شده و با استفاده از دستگاه تفکیک گر سیار نفت (MOS) نیز با هزینه ای معادل ٨٨٠ میلیون ریال که از سوی کارشناسان این شرکت طراحی و ساخته شده است، از سال ٨٣ تاکنون از سوختن بیش از ٢٠٤ هزار بشکه نفت از چاه ها جلوگیری شده است.

وی افزود: این اقدام در کنار فعالیت هایی از جمله پایش و مانیتورینگ مشعل ها با شیوه جدید، پالایش آلاینده ها در دو حوزه گازهای محیطی و آلاینده های دودکش ها بر اساس استاندارد های هوای پاک، خاموش کردن دائمی مشعل های دو واحد بهره برداری، تعویض خطوط لوله انتقال پساب با لوله های غیر فلزی و تعمیر مشعل های ارتفاع بالا ٧٥ متری تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوای منطقه داشته است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به طرح بزرگ آماک یا جمع آوری گازهای بنگستانی اشاره و اظهار کرد: این طرح با ظرفیت اسمی ٦٦ میلیون فوت مکعب در روز برای حفاظت از محیط زیست و پاک نگهداشتن هوا در میدان های مارون و کوپال انجام شد که در آن گازهای ترش همراه نفتی که پیشتر سوزانده می شد، جمع آوری شده و پس از فشار افزایی به واحد شیرین سازی ارسال می شود.

موسوی گفت: هم اکنون حدود ٩٣ درصد از گازهای استحصالی جمع آوری و فرآورش می شود و در چشم انداز توسعه و بهینه سازی سیستم های ایستگاه های تقویت فشار گاز تا سال ١٣٩٤ همه گازها جمع آوری خواهند شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار