تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۶۰۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
155 حلقه چاه نفت و گاز امسال توسط ناوگان شرکت ملی حفاری تکمیل شد
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفاری و تکمیل 155 حلقه چاه نفت و گاز توسط ناوگان این شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه خبرداد.

مهران مکوندی گفت: در 10 ماه گذشته متراژ حفاری چاه ها از مرز 300 هزار متر فراتر رفت.

وی افزود: از مجموع چاه های حفاری شده 69 حلقه توسعه ای، دو حلقه اکتشافی و 84 حلقه تعمیری است.

مکوندی درباره جلوافتادگی برنامه های حفاری بر اساس شاخص تعیین شده متقاضیان توضیح داد: در این مدت 28 حلقه چاه 358 روز زودتر از برنامه تکمیل و در مدار تولید قرار گرفت که از نظر اقتصادی و تولید بسیار ارزشمند است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری در عملیات حفاری اظهار کرد: 92 حلقه چاه حفر شده در این دوره در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، 13 حلقه در محدوده شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، 11 حلقه فلات قاره ، 37 حلقه به صورت پروژه ای و دو حلقه اکتشافی برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران بوده است.

وی گفت: از مجموع متراژ حفاری های انجام شده 90 هزار و 289 متر مربوط به 40 حلقه چاه با 57 روز جلوافتادگی در پروژه های قراردادی و کلید در دست تحقق یافت.

مکوندی در خصوص تعداد جابجایی دستگاه های حفاری خشکی اظهار کرد: در 10 ماه گذشته 127 جا بجایی دستگاه های حفاری در مناطق مختلف استان های نفت خیز کشور صورت گرفت.

وی افزود: در راستای ارتقا توان عملیاتی شرکت در مدت پیش گفته دستگاه 13 قدر از مکانیکی به برقی تغییر سیستم داده شد و با عنوان دستگاه 20 فتح راه اندازی شد و بر اساس برنامه پیش بینی شده دستگاه های حفاری شهید مدرس، 61 فتح و 75 نصر در دست بازسازی و نوسازی قرار دارد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با اشاره به توسعه ناوگان حفاری در راستای افزایش توان عملیاتی و پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت گفت: هم اکنون راه اندازی دو دستگاه حفاری خشکی جدید 92 و 93 فتح با توان دو هزار اسب بخار در دست اجراست.

شرکت ملی حفاری ایران با داشتن امکانات، فناوری های روز و نیروی انسانی متخصص بزرگترین شرکت حفاری در کشور است که عملیات حفاری چاه های نفت و گاز را با 74 دستگاه حفاری خشکی و دریایی سبک، سنگین و فوق سنگین انجام می دهد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار