تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۵۶۱۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله موسوی جزایری تاکید کرد
گسترش روابط فرهنگی بین خوزستان و میسان عراق
نماینده ولی فقیه در خوزستان بر گسترش روابط فرهنگی بین این استان با میسان عراق تاکید کرد.

آیت‌الله سیدمحمد علی موسوی جزایری در حاشیه دیدار با علی دوایی لازم استاندار میسان عراق که امشب در دفتر امام جمعه اهواز انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روابط فرهنگی بین استان خوزستان با استان میسان عراق گسترش خواهد یافت.

وی در ادامه به سفر استاندار میسان عراق به خوزستان اشاره کرد و افزود: در این سفر آقای دوایی‌لازم برای برقراری ارتباطات بهتر و بیشتر با استان‌ خوزستان دیدارهایی داشته‌اند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، این دیدارها در موضوعاتی نظیر اقتصادی، تجاری، صنعتی، کشاورزی، شیلات و دامداری بوده است که در این باره برنامه‌ریزی‌هایی با استاندار خوزستان انجام شد.

وی بیان کرد: در دیداری که با علی دوایی‌لازم استاندار میسان عراق داشته‌آیم بر روابط فرهنگی این دو استان تاکید شد.

موسوی جزایری اضافه کرد: یکی از موارد مطرح شده در دیدار با علی دوایی‌لازم استاندار میسان عراق روابط بین حوزه‌های علمیه این دو استان بوده است.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: اگر روابط بین حوزه‌های علمیه ما برقرار شود طلبه‌های عرب‌زبان خوزستانی می‌توانند به راحتی به عراق بروند و طلبه‌های عراقی نیز به اهواز سفر کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یکی از دیگر از برنامه‌های فرهنگی که در این دیدار مطرح شد ارتباط دانشگاه حضرت امیرالمومنین (ع) با دانشگاه امام صادق (ع) و دانشکده امام موسی کاظم (ع) در عراق است.

وی گفت: یکی دیگر از مواردی که در دیدار استاندار میسان عراق مطرح شد درباره شبکه ماهواره‌ای الاهواز بوده که اخیرا راه‌اندازی شده و آنها می‌توانند از ظرفیت این شبکه استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه با اشاره به جنایات گروه‌های تکفیری در استان الانبار عراق نیز یادآور شد: ما در کنار برادران شیعه عراقی هستیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

موسوی جزایری تاکید کرد: ما جنایاتی که گروه‌های تکفیری و وهابیون در استان الانبار عراق انجام می‌دهند را محکوم می‌کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار