تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۵۶۱۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار اهواز:
آمادگی همکاری با استان میسان عراق را داریم
شهردار اهواز گفت: آمادگی همکاری با استان میسان عراق را داریم.

سید خلف موسوی در دیدار با استاندار میسان عراق که چهارشنبه‌شب در شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار داشت: روابط ایران و عراق بعد از سقوط رژیم طاغوتی صدام به روابط استراتژیک، برادرانه و ماندگار تبدیل شد.

وی ادامه داد: با تدابیر مقام معظم رهبری، ارتباط نزدیکی میان جمهوری اسلامی ایران و دولت نوری مالکی وجود دارد.

شهردار اهواز، دلایل نزدیکی روابط ایران و عراق را اینگونه بیان کرد: دلایل ماندگاری روابط برادرانه بین ایران و عراق آداب و رسوم مشترک، مذهب مشترک و وجود ائمه اطهار است.

وی تصریح کرد: خوزستان به عنوان استانی هم مرز با عراق دارای ارتباطات گسترده تاریخی به خصوص با جنوب عراق است.

موسوی اضافه کرد: مردم خوزستان به عنوان دروازه ورود تشیع به ایران همیشه در برقراری ارتباط با مردم عراق پیش قدم بوده‌اند.

وی در بخشی از سخنان خود به زبان عربی، عنوان داشت: اهواز با 22 هزار هکتار مساحت و یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت یک و نیم درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهد.

شهردار اهواز به وجود کارون در اهواز اشاره کرد و متذکر شد: وجود کارون در اهواز از مهم‌ترین مسائل در خوزستان است بنابراین سازمانی تحت عنوان عمران کارون در شهرداری اهواز در نظر گرفته شد.

وی عنوان کرد: شهرداری اهواز آمادگی کامل برای برقراری تعامل و همکاری با استان میسان عراق را در زمینه خدمات و عمران شهری را دارد.

موسوی با بیان اینکه انسان از بدو تولد تا پایان زندگی به خدمات شهرداری نیاز دارد، ابراز داشت: بودجه سالانه شهرداری اهواز در حدود یک هزار میلیارد تومان است که با برنامه و پروژه‌های عمرانی برای تصویب در اختیار شورای شهر اهواز قرار می‌دهیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار