تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۵۶۱۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون شهردار اهواز:
کشتارگاه صنعتی اهواز به‌زودی افتتاح می‌شود
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: کشتارگاه صنعتی اهواز دارای ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی است که به زودی افتتاح می‌شود.

علیرضا عالیپور در دیدار استاندار میسان عراق با شهردار اهواز که امشب در شهرداری اهواز برگزار شد اظهار کرد: مجموعه معاونت خدمات شهری در برگیرنده شش حوزه کاری است.

وی ادامه داد: توسعه فضای سبز و پارک‌ها، توسعه میادین میوه و تره‌بار، ایمنی و مدیریت بحران، دفع آب‌های سطحی، توسعه مدیریت جامع الکترونیک و... از جمله کارهای حوزه معاونت خدمات شهری است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز به پروژه دفن زباله در شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: دفن بهداشتی زباله از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری اهواز بود که به بهره‌برداری رسیده است در این راستا زباله‌های اهواز در فاصله 30 کیلومتری از شهر دفن می‌شوند.

وی با بیان اینکه روش دفن زباله فوکوئوکا ژاپنی است، تصریح کرد: این روش برای شهرهایی که دارای آب‌های زیرزمینی هستند کاربرد دارد و بنابراین در عراق نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

عالیپور احداث کشتارگاه صنعتی را از دیگر پروژه‌های شهرداری اهواز بیان کرد و گفت: بین انسان و دام 800 بیماری مشترک وجود دارد که احداث کشتارگاه صنعتی معادل تعطیلی چند بیمارستان است.

وی در این خصوص افزود: کشتارگاه صنعتی اهواز دارای 98 درصد پیشرفت فیزیکی است که به زودی افتتاح می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: در توسعه فضای سبز اهواز به گونه‌های بومی و منطبق با آب و هوای گرم بسیار توجه شده است.

وی با بیان اینکه در پرژوه توسعه فضای سبز، اهواز را شهر گل نامیده‌ایم، اذعان کرد: در این پروژه از روش کاشت درخت درب منازل، باغچه‌های صخره‌ای و استفاده از گونه‌های درختی و درختچه‌هایی که دارای گل هستند، استفاده شده است.

عالیپور یکی از وظایف شهرداری را رساندن جنس با قیمت ارزان و در دسترس برای مردم دانست و اظهار کرد: در راستای عمل به این وظیفه شهرداری اهواز اقدام به احداث بازارچه در نقاط مختلف شهر کرده است و در سال گذشته حدود 10 بازارچه راه‌اندازی شد.

وی عنوان کرد: یکی از روش‌های فروش میوه و تره‌بار در اهواز به صورت دستفروشی است که اگر ساماندهی نشوند منجر به سد معبر خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز اضافه کرد: به همین منظور مکانی به صورت مسقف و ساماندهی شده برای دستفروشان عرضه میوه و تره‌بار در نظر گرفتیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار