تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۶۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با ورود سامانه جديد گرما به خوزستان؛
دمای هوای خوزستان از مرز 50 درجه گذشت
سرپرست اداره‌كل هواشناسي خوزستان از افزايش دماي هواي برخي از مناطق خوزستان از مرز 50 درجه سانتيگراد خبر داد و گفت: هواي استان گرم‌تر مي‌شود.

به گزارش خوزنیوز، نادر شفي‌خدايي امروز در گفت‌وگو با فارس در اهواز اظهار داشت: سامانه جديد گرما بار ديگر به خوزستان وارد شده است و همين امر سبب شده تا برخي از مناطق استان دمايي بيش از 50 درجه سانتيگراد را تجربه كنند و اين دما در اين شرايط زماني در خوزستان بسيار عجيب است.
وي تاكيد كرد: در ساعات گذشته شهرهاي آبادان و بستان با 50.2 و ايذه با 26 درجه سانتيگراد به ترتيب گرم‌ترين و خنك‌ترين نقاط گزارش شده‌اند.
شفي‌خدايي با اشاره به شرايط آب و هوايي خوزستان تاكيد كرد: برسي نقشه‌ها براي امروز تقويت سلول پرارتفاع جنب‌حاره‌اي و انبساط توده هواي مستقر روي استان را نشان مي‌دهد و در سطح زمين نيز از فردا تقويت زبانه كم‌فشار جنوبي و بروز تغييرات قابل ملاحظه فشار هوا مشاهده مي‌شود.
سرپرست اداره كل هواشناسي خوزستان تاكيد كرد: آسمان استان صاف گاهي كمي ابري بعضاً همراه با غبار، توأم با وزش باد پيش‌بيني مي‌شود.
اين مقام مسئول درباره وضع هواي استان تاكيد كرد: وضعيت هوا، صاف همراه با غبار محلي جهت باد، جنوب غربي تا جنوب شرقي خواهد بود.
شفي‌خدايي با اشاره به شرايط نقشه‌هاي فشاري درباره بادهاي خوزستان گفت: سرعت باد 15 تا 30 كيلومتر در ساعت و ماكزيمم سرعت باد 40 كيلومتر در ساعت خواهد بود.
سرپرست اداره كل هواشناسي خوزستان درباره هواي شهر اهواز تاكيد كرد: حداكثر دماي اهواز به 50 و حداقل به 32 درجه سانتيگراد خواهد رسيد.
:
:
:
آخرین اخبار