تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۶۲۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انجام 173 هزار آزمون بر روی کالاها در خوزستان
کارشناس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان ازانجام 173 هزار و 772 مورد آزمون توسط آزمایشگاه های همکار مورد تایید و آزمایشگاه های این اداره کل در ده ماه گذشته سال جاری بر روی نمونه های کالا در خوزستان خبرداد.

علی رکابی زاده اظهارداشت: این آزمون بر روی 23 هزار و 339 نمونه کالا از بخش های مختلفی چون واحدهای تولیدی، واحدهای صنفی (در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد) و محموله های صادراتی و وارداتی توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت های بازرسی مورد تایید انجام شده است.

وی افزود: نمونه های فوق در زمینه های مختلف از جمله لوازم خانگی، صوتی و تصویری، صنایع غذایی و کشاورزی، شیمیایی، مصالح ساختمانی، مکانیک و فلزشناسی، برق و الکترونیک و نساجی و سلولزی اخذ شده است.

رکابی زاده تصریح کرد: آزمون های مختلفی از جمله معیار مصرف انرژی، نشانه گذاری، توان، نوع مواد به کار رفته، آزمون های ابعادی، فیزیکی، مکانیکی، مقاومت در برابر حرارت، مقاومت فشاری، استحکام، چگالی، فلزات سنگین، بسته بندی، رنگ، طعم، باقی مانده سموم و بافت شناسی بر روی این نمونه ها صورت گرفت.

کارشناس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان افزود: بر اساس نتایج آزمون اعلام شده 22 هزار و 17 نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته و یک هزار و 322 نمونه نیز مردود و مغایر با استانداردهای ملی مربوطه اعلام شده است.
:
:
:
آخرین اخبار