تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۶۲۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس آموزش و پرورش زیدون تاکید کرد
شناساندن فلسفه انقلاب اسلامی برای جوانان در مدارس
رئیس اداره آموزش و پرورش زیدون گفت: محتوای برنامه‌های دهه مبارک فجر در مدارس باید برای دانش‌آموزان به‌گونه‌ای باشد که برکات و اهداف انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان بازگو شود.

 ولی شهبازی صبح امروز در آیین نواختن زنگ انقلاب در زیدون بهبهان با اشاره به اهمیت تشریح برنامه‌های دهه مبارک فجر در راستای پرمحتوا بودن بر اجرای درست و صحیح برنامه‌ها با حضور اولیاء دانش‌آموزان تاکید و اظهارکرد: نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی پر رنگ و تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به شناخت فلسفه انقلاب اسلامی و حفظ آن افزود: برنامه‌های متنوع آموزش و پرورش در سطح مدارس با مدیریت و برنامه‌ریزی مدیران صورت گیرد.

شهبازی در خصوص تاثیرپذیری برنامه‌های انقلاب در این دهه تصریح‌کرد: دهه مبارک فجر فرصت مغتنمی است تا با تشریح و تبیین این دستاوردهای ماندگار در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به ویژه برای نسل جوان و نوجوان، بیش از پیش بر آگاهی بخشی به جامعه بکوشیم.

وی برنامه‌های دهه فجر کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان در ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی را آذین‌بندی و فضاسازی مناسب ادارات، مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و برگزاری مراسم ویژه جشن انقلاب در کانون فرهنگی و تربیتی، دعوت از خانواده‌های معزز شهدا و شخصیت‌های برجسته محلی در برنامه‌ها برای سخنرانی و بیان خاطره اعلام کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش زیدون در ادامه افزود: مراسم غبارروبی مزار شهدا (میهمانی لاله‌ها) و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای والامقام و امام راحل (ره)، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، و تمهید مقدمات برای شرکت گسترده دانش‌آموزان و فرهنگیان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های ستاد دهه فجر است.

شهبازی گفت: با توجه به در پیش بودن ایام‌ا‌لله دهه فجر باید به این نکته توجه کرد که علاوه بر برگزاری جشن و تزئین مدارس باید با حضور در جمع دانش‌آموزان، اهداف انقلاب اسلامی را تبیین و دستاوردهای آن را برای نسل جدید بازگو کرد.

وی در پایان گفت: خاطرات به‌ یادماندنی دهه فجر انقلاب اسلامی در ذهن امت مسلمان ایران ماندگار شده است و باید برای انتقال این خاطرات ارزشمند به نسل‌های بعدی انقلاب و به ویژه دانش‌آموزان تلاش مضاعفی انجام داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار