تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۶۲۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شوراي شهر اهواز:
سرمايه مردم بايد در حوزه شهري به گردش درآيد
عضو شوراي شهر اهواز گفت: سرمايه‌هاي خوابيده در بانك‌ها بايد به گردش درآيند و در پروژه‌هاي عمران شهري بستر امني براي سرمايه گذاري مردم ايجاد شود.

علي ناصري اظهار كرد: در حل مشكلات و رفع كمبودها در شهر با استفاده از امكانانت و ظرفيت‌هاي موجود بايد هنر داشت و تا مي‌توان بايد كارهاي را به مردم بسپاريم تا برخي كارها از تصدي‌گري شهرداري خارج و مشاركت بخش خصوصي در امور شهري و ارايه خدمات به شهروندان افزايش يابد.

وي كمبود پاركينگ عمومي در سطح شهر اهواز را يكي از معضلات شهروندان عنوان كرد و افزود: براي حل اين معضل در هفته مركزي شهر ايده‌اي به شهردار اهواز و شهردار منطقه يك ارايه شد كه مورد استقبال قرار گرفت. احداث پاركينگ حداقل در چهار گوشه هسته مركزي شهر فاصل، خيابان سلمان فارسي تا طالقاني با تسهيلات ويژه تا حدودي اين مشكل را حل مي‌كند.

اين عضو شوراي شهر اهواز گفت: شهرداري ثابت كرده كه در كوتاه مدت يا ميان مدت نمي‌تواند اين مشكل را حل كند ولي با ايده‌اي كه مد نظر است مي‌توان در كوتاه مدت و ميان مدت اين اقدام عملياتي كرد.

ناصري اظهار كرد: مالكان زمين يا ملك‌هاي فرسوده در هسته مركزي شهر مي‌توانند در جهت نوسازي بافت فرسوده در ازاي مشاركت در احداث پاركينگ عمومي، تسهيلات ويژه از شهرداري دريافت كنند كه اين تسهيلات مي‌تواند در قالب كسر عوارض، صدور مجوز ساخت مسكوني يا تجاري در طبقه فوقاني پاركينگ و از اين جمله موارد باشد. لازم است تسهيلات به گونه‌اي تعريف شوند كه شهروندان براي مشاركت در احداث پاركينگ تشويق شوند.

وي ادامه داد: از جمله افرادي كه مي‌توانند در اين زمينه مشاركت كنند، بنكداراني هستند كه از هسته مركزي جابه‌جا شده و اكنون انبارهاي آنها در محدوده هسته مركزي موجود است. بي‌شك در اين مشاركت هم در جهت ارايه خدمت به شهروندان گام برداشته مي‌شود و هم مشاركت‌كنندگان از سود حاصل از اين كار بهره‌مند مي‌شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار