تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۶۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همكاري خوانندگان ايراني با صهيونيست‌ها؟
«علي ترابي» معاون مدير كل دفتر موسيقي ارشاد، ادعاي يك سايت صهيونيستي مبني بر همكاري خوانندگان پاپ ايراني با اسرائيلي‌ها را كذب محض اعلام كرد.
   
به گزارش باشگاه خبرنگاران، علي ترابي معاون مدير كل دفتر موسيقي ارشاد در خصوص انتشار خبري در يكي از سايت‌هاي صهيونيستي مبني بر همكاري خوانندگان اسرائيلي با خوانندگان ايراني به منظور ايجاد روابط فرهنگي گفت: اين اتفاق و انتشار خبري با اين مضمون صددرصد كذب است و كوچكترين سنديتي ندارد.
وي ادامه داد: با بررسي‌هايي صورت گرفته در دفتر موسيقي ارشاد، با قاطعيت كذب بودن اين خبر را اعلام مي‌كنم.
معاون مدير كل دفتر موسيقي ارشاد افزود: مشخص نيست كه اين سايت چه اندازه معتبر است كه چنين اخباري را منتشر كرده است اما به عقيده من قطعا هنرمنداني كه نامشان در فهرست همكاري با خوانندگان اسرائيلي به چشم مي‌خورد نيز به اين موضوع واكنش نشان خواهند داد.
به گزارش فارس، پايگاه صهيونيستي «عربيل»(arabil) در خبري مدعي شد تعدادي از خوانندگان اسرائيلي و ايراني در پايان ماه جاري ميلادي براي ايجاد روابط فرهنگي بين دو كشور گفت‌وگو خواهند كرد.
اين پايگاه صهيونيستي نوشت: مقدمات اين ديدار موسيقايي مشترك و بي‌سابقه كه قرار است 27 ماه جاري ميلادي(5 مرداد) بين [خوانندگان و] نوازندگان اسرائيلي و ايراني در تهران و تل‌آويو از طريق ويدئو كنفرانس برگزار شود، در حال آماده‌سازي است.
پايگاه «عربيل» كه مدعي است اين خبر را به صورت اختصاصي و براي اولين بار منتشر مي‌كند، آورده است: با وجود تنش سياسي و امنيتي بين تهران و اورشليم (قدس) هنرمندان و به‌ويژه نوازندگان [و خوانندگان] دو كشور اصرار به ايجاد همكاري‌ها در زمينه موسيقي بين دو ملت! دارند تا اين پيام را به جهان برسانند كه تنش و بحران بين رهبران دو كشور به مصلحت ايراني‌ها و اسرائيلي‌ها نيست و نياز امروز همانا گفت‌وگوي فرهنگي بين دو ملت است!
بنابر اين گزارش، اين پايگاه با اشاره به ليست بلندي از زنان و مردان نوازنده كه توسط برگزار كنندگان اين ويدئو كنفرانس تهيه شده، مدعي شده است: بسياري از نوازندگان بزرگ ايراني خواستار مشاركت در اين اتفاق موسيقايي شده‌اند تا جايي كه برخي از آنان به دنبال ارائه ترانه‌هايي به زبان عبري در تهران هستند.
پايگاه «عربيل» افزوده است: در طرف مقابل خوانندگان اسرائيلي در تل‌آويو ترانه‌هايي را به زبان فارسي خواهند خواند تا اين روابط بين هنرمندان ايراني و اسرائيلي كامل شود.
اين پايگاه صهيونيستي با اشاره به يك خواننده صهيونيست ايراني‌الاصل كه اخيرا آلبومي به زبان فارسي منتشر كرده از فعاليت‌هاي ديگر خوانندگان صهيونيست در راستاي اين گفت‌وگوها خبر داده و مدعي شده است: در فهرست هنرمندان ايراني حاضر در اين گفت‌وگوها خوانندگاني از همه طيف‌ها، از طرفداران رئيس جمهور ايران تا طرفداران جنبش سبز ديده مي‌شود و از جمله مهمترين اين افراد كه قرار است در اين گفت‌وگوي موسيقايي اسرائيل و ايران شركت كنند عبارتند از: خواننده معروف ايراني «محمد اصفهاني» و موزيسين «علي لهراسبي» خواننده سريال ايراني «فاصله‌ها» كه داراي طرفداران بسياري است به همراه «حميد حامي» و «عليرضا عصار».
پايگاه «عربيل» در ادامه خبر خود كه مدعي است آن را از روزنامه‌نگار امور خاورميانه‌اي صهيونيست، «يوسي نيشر»، دريافت كرده است، نوشت: در اين اتفاقي فرهنگي به دور از سياست دو سازمان به نام‌هاي «عدي ليبرمان» به عنوان سازماني معروف در زمينه ايران با رابطه‌هاي قوي با شخصيت‌هاي ايراني نزديك به نظام و معارضان و همچنين سازمان «ليطال كوهن» مشهور به برگزاري كنگره‌هاي جهاني حضور دارند.
بنابر اين گزارش اين پايگاه صهيونيستي براي اينكه خوانندگان و مخاطبان خود را براي تكذيب‌هاي آتي آماده كند نوشت: عليرغم همه اين مباحث روشن نيست كه آيا تهران به هنرمندان ايراني اجازه خواهد داد كه با همكاران خودشان در اسرائيل همكاري كنند و در اين اتفاق فرهنگي حضور يابند چراكه اين گفت‌وگوها بدون موافقت تهران غيرممكن خواهد بود.
:
:
:
آخرین اخبار