تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۶۳۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روایت فرجاد از «پرونده سفید»
این روزها مدام اضطراب دستگیرشدن دارم/ مرور پرونده آتش زدن سینمارکس
مونا فرجاد تله فیلم «پرونده سفید» را مرتبط با واقعه آتش زدن سینما رکس آبادان دانست و تأکید کرد نقش شخصیتی را بازی می‌کند که مدام اضطراب دستگیر شدن دارد.
مونا فرجاد تله فیلم «پرونده سفید» را مرتبط با واقعه آتش زدن سینما رکس آبادان دانست و تأکید کرد نقش شخصیتی را بازی می‌کند که مدام اضطراب دستگیر شدن دارد.

مونا فرجاد بازیگر تلویزیون درباره نقش خود در تله‌فیلم «پرونده سفید» که در دهه فجر از شبکه یک پخش می‌شود، اظهار کرد: داستان این فیلم مربوط به زمانی است که سینما رکس آبادان را آتش زدند و ما نقش تیمی مبارز را بازی می‌کنیم.

به گفته وی، یکی از همرزمان آنها دچار فراموشی شده و اسناد و مدارک معتبری هم دست او است. اعضای گروه در ادامه تلاش می‌کنند حافظه او را برگردانند. مونا فرجاد نقش سارا را بازی می‌کند و دوست وی با نام زینب دچار فراموشی شده است.

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی این شخصیت هدفمند بودن آن است و هدفش در راستای رسیدن به انقلاب و اهداف انقلابی است. او که از سایه پدر و مادر محروم است، همواره این هدف را در سر دارد.

فرجاد تأکید کرد: او از یک خانواده متوسط است و ترس و اضطراب را دائما در زندگی‌اش تجربه می‌کند. او  همیشه اضطراب دستگیر شدن را دارد. این تله فیلم فیلمنامه خوبی داشت و از طرف دیگر من قبلا با محمود معظمی کار کرده بودم. در این کار هم بیشتر با سارا منجزی همبازی بودم و سکانس کوتاهی هم با فرخ نعمتی داشتم.

این بازیگر درباره خطری که اصولا تله‌فیلم‌هایی با این محتوا را تهدید می‌کند، تصریح کرد: علت این دیدگاه منفی این است که گاهی فیلم ساختن به شعار دادن کشیده می شود و این امر فضای سختی ایجاد می‌کند. هرگاه بخواهیم به چیزی بیش از حد قداست بدهیم، این موضوع باعث پس زدن بیننده می‌شود. در حالی که اگر داستان درام قوی داشته باشد، کار جذابیت بیشتری خواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه ویژگی «پرونده سفید» این است که اتفاقات تاریخی را در دل یک داستان بیان می‌کند. از طرفی معظمی کارگردان فیلم همواره به نظرات ما گوش می‌داد و انعطاف پذیری خوبی داشت.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار