تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۶۳۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیژن ربیعی :
توسعه خوزستان،توسعه‌کشور راشتاب‌می‌بخشد
 تمامی استان های کشورمان به عنوان اعضای یک مجموعه در توسعه و پیشرفت کشور نقش دارند، در این میان برخی استان ها با توجه به زمینه ها و ظرفیت هایی که از آن برخوردارند ، سهمی ویژه و منحصر به فرد را به خود اختصاص داده اند که خوزستان در زمره این استانها است.

برخی استان ها در زمینه کشاورزی و برخی دیگر در زمینه صنعت و معدن و یا گردشگری می توانند نقش موثرتری نسبت به دیگر استان ها در توسعه کشور داشته باشند.

در بین استان های 31 گانه ایران، استان خوزستان از محدود مناطقی است که زمینه تمامی فعالیت های اقتصادی در آن وجود دارد و بدون شک توسعه این استان به عنوان موتور متحرک توسعه کشور سایر مناطق را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

ذخایر عظیم انرژی کشور در استان خوزستان این استان زرخیز را به قطب انرژی کشور تبدیل کرده است و هم اکنون بخش قابل توجهی از درآمدهای کشور حاصل از فروش نفت و گاز این استان است.

استان خوزستان در زمینه برخی صنایع مانند فولاد نیز از قطب های مهم این صنعت پس از استان اصفهان محسوب می شود و صنایع پتروشیمی نیز در این استان از ظرفیت هایی است که استفاده از آن در رونق هرچه بیشتر صنایع پایین دستی پتروشیمی و رونق بیشتر اقتصاد این استان و کل کشور موثر است .

خاک حاصلخیز استان خوزستان نیز این خطه از کشور را به قطب تولید برخی از محصولات کشاورزی تبدیل کرده و با تامین منابع آب و استفاده بهینه از منابع موجود، کشاورزی استان زمینه های بسیاری برای توسعه دارد.

نگرش دولت تدبیر و امید که در نخستین گام سفر دولت یازدهم نسبت به مشکلات استان خوزستان نگاهی متفاوت و کارشناسانه بود.

واقع امر آن است که اگر استان خوزستان به خوبی توسعه یافته و ساخته شود نفع آن نصیب کل کشور خواهد شد از همین رو باید راهکاری پیدا شود که استان خوزستان هر چه زودتر راه توسعه را طی کند.

سفر دولت یازدهم و برنامه های کارشناسانه این دولت امیدواری ها را برای اجرای برنامه های قوی تر و غنی تر در آینده برای شتاب بخشی به رشد و توسعه استان فراهم آورده است.

این سفر و جلسات تخصصی که در مدت حضور دولت در استان برگزار شد، فرصتی را برای انتقال نظرات ملی و مطرح کردن مباحث اقتصادی، اجتماعی و سیاسی راهبردی خوزستان فراهم کرد.

تصمیم سازی های مهم دولت تدبیر و امید برای مسائل مهم استان در حوزه های آب کارون، زمین های کشاورزی و اختصاص بخشی از درآمد نفت به استان تصمیماتی شجاعانه بود که مطمئنا نه تنها استان خوزستان که تمامی کشور از نتایج این تصمیمات برخوردار می شوند.

استان خوزستان با طرح های پیش رو و مدیریت منابع آبی آن در بخش کشاورزی، دامپروری و صنعتی در سال های آتی شاهد تحولات چشمگیری خواهد بود که این نمود تحولات در رونق اقتصادی و افزایش اشتغال نمایان می شود.

اکنون مهم ترین موضوع در استان خوزستان اهتمام مسوولان تمامی بخش ها و تعامل متقابل مسوولان ارشد کشور و استان برای تحقق تصمیمات مهمی است که در سفر دولت تدبیر و امید به استان خوزستان گرفته شده تا شهد اجرای این تصمیمات اثر بخش با تحقق و بهره برداری از آنها نه تنها کام مردم استان خوزستان بلکه کام تمامی مردم ایران زمین را شیرین سازد.

امروز تمامی مدیران استان باید مانند دوران دفاع مقدس برای خلق حماسه ای از جنس اقتصادی آن هم با تمام توان وارد میدان عمل شوند تا تصمیمات دولت تدبیر و امید بر زمین نماند و بر اساس پیش بینی و زمان بندی به مرحله اجرا در آید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار