تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۵۶۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حرفهای جالب رضازاده: به من حسادت می كنند!
این بار هم بچه ها پاك بودند و این برای ما یك افتخار است / این هایی كه می خواهند من را مقصر نشان بدهند به موفقیت هایم حسادت می كنند اما خدا خودش می داند باید چه كسی را بالا نگه دارد. من همین حالا 220 میلیون تومان برای وكلای ایرانی و خارجی سعید هزینه كردم!

حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری بعد از قهرمانی تیم ملی جوانان ما در بازی های مالزی در گفت و گویی با خبرآنلاین، از این موفقیت بزرگ برای فدراسیونش سخن می گوید

باورش سخت بود كه تیم ملی با این اختلاف قهرمان شود.
البته ما چون در این مدت تمام هدف مان موفقیت بود و اردوهای مان را به طور مرتب برگزار می كردیم ، هدف مان این مقامی بود كه به دست آوردیم. خودتان می دانید در دو سال اخیر انتقادهای زیادی از فدراسیون ما انجام گرفت ولی سعی كردم بی توجه به این حرف ها ، كارم را انجام بدهم و خوشحالم كه این موفقیت را بدست آوردیم.

درخشش بچه های سبك وزن تان شگفت انگیز بود.
واقعا همین طور است كه می گویید. در سبك وزن ، خودم برایم جالب بود كه مجید عسگری این قدر خوب در كمتر از 6 ماه پیشرفت كرده است . اینكه در یكضرب 125 كیلوگرم را بالای سر برد و در دو ضرب به وزنه 150 رسید كه قبل از این محمد نصیری آن را زده بود یك موفقیت بزرگ بود یا سجاد بهروزی در 69 كیلو گرم خیلی خوب كار كرد و توانست امیدوارمان كند. من فكر می كنم این موفقیت حاصل تلاش بچه ها و مربی خوب شان ، كورش باقری است كه شبانه روز تلاش كردند.

خودتان اگر قرار باشد یك ستاره برای تیم انتخاب كنید ، چه كسی را می گویید؟
از نظر من همه شان خوب بودند. ما 8 نفر را به این بازی ها فرستادیم و 6 نفرمان روی سكو رفتند. این خیلی برای مان خوب بود. راستش كیانوش چون نزدیك ترین ركوردها به ركورد جهانی را داشت ، ستاره مسابقات شد اما باقی تیم هم خیلی خوب بودند. هم محمدپور ، هم عسگری و هم مولایی . این یك افتخار برای وزنه برداری ایران و آسیا است كه در هر سه رده سنی ، قوی ترین مرد دنیا از ماست. الان در نوجوانان ، كاظمی نژاد بهترین است . در جوانان ، مولایی قهرمان دنیاست و در بزرگسالان هم بهداد سلیمی.

این تیم چقدر پاك بود؟
از روز اول كه آمدم گفتم، قبل از هر چیز سعی می كنیم تا اتفاقات تلخ قبلی تكرار نشود چون روی ما زوم كردند و این بار هم بچه ها پاك بودند و این برای ما یك افتخار است.

در ماه هایی كه ورزش كشور با مشكلات شدید مالی روبرو بود ، چطور توانستید تیم را آماده نگه دارید؟
تمام این اتفاق با كمك دوستان خوب مان بود كه خارج از مجموعه ورزش ما را یاری كردند. مثلا استاندار كرمانشاه یا شركت لاستیك بارز كرمان و یك پتروشیمی در ماهشهر هزینه های سه دوره اردوی این تیم را دادند تا برنامه های تمرینی مان با وقفه روبرو نشود . راستش تنها وزارت ورزش نمی تواند سبب موفقیت تیم های ورزشی شود و باید همه به ورزش كمك كنند. همان طور كه بعد از قهرمانی ها خوشحالی اش برای همه می ماند ، باید برای رسیدن به موفقیت از قبل برنامه ریزی كنند.

مسابقات قهرمانی جهان در پیش است. كورش باقری می گوید اگر حمایت شوید حتی قهرمانی دور از دسترس نیست.
قهرمانی جهان بزرگسالان كار خیلی سختی است و ما تا حالا هیچ وقت انجامش ندادیم. ولی اگر خوب كار كنیم، از تیم حمایت شود، بچه های مان توانش را دارند. فعلا اما هدف اصلی مان رسیدن به 6 سهمیه كامل المپیك از این بازی هاست. اگر در جمع 6 تیم اول باشیم، این اتفاق می افتد.

آقای مرادی در مصاحبه ای از شما انتقاد كرده كه گذاشتید یك اسرائیلی رای به محرومیت سعید علی حسینی بدهد.
آقای مرادی كه دبیركل كنفدراسیون آسیا هستند، خودشان برای سعید چه كاری انجام داده اند كه به ما می گویند. ما برای آن پرونده وكیل گرفتیم و این سیمون باراك عضو كمیته پزشكی جهانی است. رای علی حسینی اما در هیات رئیسه صادر شده و راهی هم نداشتیم. ما شكایت كردیم و آنها باید بررسی می كردند. تازه آنها با كسی تعارف ندارند و قهرمان المپیك پكن از لیتوانی در دسته 105 كیلوگرم را هم همین چند ماه قبل محروم كردند. برای او هم یك صهیونیست رای داده؟

یعنی شما مشكلی با سعید ندارید؟ این شایعات...
این حرف ها را مگر كم زدند. این هایی كه می خواهند من را مقصر نشان بدهند به موفقیت هایم حسادت می كنند اما خدا خودش می داند باید چه كسی را بالا نگه دارد. من همین حالا 220 میلیون تومان برای وكلای ایرانی و خارجی سعید هزینه كردم! از خدایم هست كه در دادگاه بین المللی ورزش ، او بخشیده شود چون اگر این حكم صادر شود ، ما صاحب دو سنگین وزن استثنایی یعنی سعید و بهداد می شویم كه افتخارات شان برای من می ماند. پس چرا باید از موفقیت این ها ناراحت باشم؟

حسین رضا زاده می گوید این درست نیست كه فقط بعد از قهرمانی ها، به آنها تبریك بگویند.
:
:
:
آخرین اخبار