تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۶۳۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهترین کمک به بخش تولید عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی است
رییس شبکه انجمن‌های صنعتی و معدنی ایران گفت: عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی در فاز بعدی قانون هدفمندی یارانه‌ها، بهترین کمک دولت به بخش تولید کشور است.

بیژن پناهی‌زاده اظهارکرد: انتظار داریم دولت حداقل 2 سال مهلت برای بخش صنعت و تولید در نظر بگیرد و بعداز این 2 سال قیمت حامل‌های انرژی را در بخش تولید افزایش دهد.

وی افزود:در این 2 سال نیز انتظار داریم که دولت به مساله نوسازی و به‌روز رسانی تکنولوژی در واحدهای صنعتی و تولید کمک کند و منابع لازم اعتباری و کم بهره را در اختیار تولیدکننده قرار دهد تا تولیدکننده برای اجراي قانون هدفمندی یارانه‌ها آمادگی پیدا کند.

پناهی‌زاده تصریح‌کرد: اگر قیمت حامل‌های انرژی در بخش تولید در فاز بعدی قانون هدفمندی یارانه‌ها به یک‌باره افزایش یابد، قطعا شوک به بخش تولید و شوک قیمتی به مصرف‌کنندگان کالا وارد می‌شود.

وی عنوان‌کرد: برخی معتقدند که باید واحدهای صنعتی و تولیدی کشور برای تحقق بهره‌وری تلاش کنند اما با وجود ماشین‌آلات و تکنولوژی قدیمی تحقق بهره‌وری امکان‌پذیر نیست و باید دولت به تولیدکننده برای افزایش بهره‌وری و به‌روز رسانی تکنولوژی کمک کند.

رییس شبکه انجمن‌های صنعتی و معدنی ایران بيان‌كرد: ابتدا باید فکری به حال هزینه‌های بالا تولید و انرژی مصرفی بخش تولید بشود و پس از حل شدن این مشکلات به فکر افزایش قیمت حامل‌های انرژی باشيم.

پناهی‌زاده گفت: تحریم‌های بانکی از عوامل تاثیرگذار در مشکلات بخش تولید است. منظور ما این نیست که تحریم، تولید را فلج کرده بلکه تحریم‌ها باعث کندی و ایجاد وقفه در پیشرفت‌های بخش تولید شده است.

وی افزود: نباید انتظار داشت که مشکلات بخش تولید یک شبه حل شود. دولت مشکلات را می‌داند و رسیدگی به مشکلات نیاز به زمان دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار