تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۶۴۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه بندر ماهشهر:
تبعیت از رهبری رمز پیروزی ملت ایران است
امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر گفت: تبعیت و حمایت مردم از رهبری رمز پیروزی در همه زمینه‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی صبح امروز در دیدار با مسئولان این شهرستان، اظهار کرد: مردم با اتحاد و انسجام و تکیه بر ارزش‌های اسلامی که در امام راحل تجلی یافته بود توانستند از ارزش‌های الهی و انسانی پاسداری کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی مردم آبدیده شده‌اند، گفت: تبعیت و حمایت مردم از رهبری رمز پیروزی در همه زمینه‌ها است.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر به شباهت انقلاب اسلامی ایران و قیام عاشورا اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، شباهت‌های بسیار زیادی با قیام عاشورا دارد و در حقیقت پیروزی نظام اسلامی نشأت گرفته از قیام عاشورا است.

غبیشاوی افزود: حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش زیر بار زور نرفتند و حضرت امام خمینی(ره) نیز زیر بار زور نرفت و در مقابل رژیم طاغوت ایستاد و خواستار نهادینه شدن اسلام در کشور شد.

وی با مقایسه قیام عاشورا و انقلاب ایران گفت: حضرت امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی، جامعه‌ای مبتنی بر معنویت و کرامت انسانی به مردم ایران هدیه داد و موجب زنده کردن اسلام و ارزش‌های اسلامی شد و ایران را در جهان سربلند کرد.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب اسلامی ثابت کرد که ایران و ایرانی می‌تواند با عزت و استقلال و بدون متکی بودن به قدرت‌های بیگانه، کشور را اداره کنند و امروز شاهد صدور انقلاب به تمام دنیا هستیم و امروز انقلاب ایران، الگویی برای تمام آزادگان جهان است.

غبیشاوی در ادامه به افتخارات بی‌نظیر نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: به برکت نظام اسلامی، مناطق محروم آباد شده‌اند و کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفته و هر روز نیز برگ زرین دیگری بر افتخارات این نظام و انقلاب افزوده می‌شود و هر روز شاهد پیشرفت جدیدی هستیم.

وی ادامه داد: در دوران رژیم شاهنشاهی به دلیل اینکه کشور وابستگی‌های بسیار زیادی به کشورهای بیگانه داشت، نمی‌توانست خود را به جلو ببرد و همیشه به دیگر کشورهای پیشرفته چشم داشت.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: کشور ایران دارای منابع بسیار غنی بود، بر همین اساس دشمنان برای اینکه بتوانند از این منابع به نفع خود و کشورشان استفاده کنند، اجازه ترقی و پیشرفت را در کشور نمی‌دادند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی دست بیگانگان از کشور برای همیشه کوتاه شد و آنان امروز از همین موضوع بسیار نگران و ناراحت هستند.

غبیشاوی گفت: در همین راستا است که آنان با توطئه‌ها و نقشه‌های شوم در نظر دارند کشور را از رسیدن به پیشرفت و توسعه بازدارند و سنگ‌اندازی‌های بسیار زیادی را نیز در این مسیر انجام داده‌اند.

وی در پایان اضافه کرد: امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی توانسته به فناوری‌های جدید و نوینی دست پیدا کند و همین امر سرمایه‌ای بزرگ برای کشور به شمار می‌رود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار