تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۶۴۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در 10 ماهه امسال
صادرات گمركات خوزستان افزايش يافت
صادرات كالاهاي غيرنفتي گمركات خوزستان در 10 ‌ماهه امسال به وزن 9 ميليون و 961 هزار تن و به ارزش بيش از 84 هزار و 852 ميليارد ريال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از نظر وزني و ارزشي به ترتيب 12 و 6 درصد افزايش داشته است.

متوسط قيمت يك تن كالاي صادراتي استان 342 دلار مي‌باشد كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته 5 درصد كاهش يافته است.

عمده محصولات صادراتي شامل محصولات شيميايي و پتروشيمي، پلي‌اتيلن، سيمان، گازها، روغن و گريس است كه به كشورهاي عراق، امارات، چين، هند، قطر، تركيه، پاكستان صادر ‌شده است.

ميزان صادرات كالا به عراق از گمركات خوزستان و ديگر گمركات كشور در 10 ماهه امسال در مجموع 2 ميليون و 902 هزار تن كالا به ارزش 705 ميليون دلار بود كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از نظر وزني و ارزشي به ترتيب 14 و 12 درصد افزايش داشته است.

همچنين ميزان واردات كالا به استان در اين مدت 10 ميليون و 381 هزار تن به ارزش بيش از 169 هزار ميليارد ريال بود كه از نظر وزني و ارزشي به ترتيب 28 و 25 درصد كاهش يافته است.

كالاهاي وارداتي شامل ذرت، روغن خوراكي، آهن‌آلات، گندم، شكر و لوازم صنعتي برقي است كه از كشورهاي چين، امارات، برزيل، آرژانتين، هند، تركيه، مجارستان، ايتاليا و فرانسه وارد مي‌شوند.

طبق اعلام گمركات خوزستان، ميزان درآمدهاي عمومي اين اداره‌كل در 10 ‌ماهه امسال بيش از 10 هزار و 677 ميليارد ريال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته با رشد 17 درصدي همراه بوده ‌است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار