تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۶۴۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موسوی:
اجازه اخذ ویزای انفرادی در مرز شلمچه داده شود
امام جمعه شهرستان خرمشهر خواستار دادن اجازه همیشگی برای اخذ ویزای انفرادی در مرز شلمچه شد.

سید نبی موسوی گفت: سازمان حج و زیارت مدعی است که آزادی دادن به مسافران در خصوص عبور از مرز شلمچه نگرانی هایی دارد و ممکن است باعث پیش آمدن مسایلی مانند گذشته شود که در خصوص معضلات حاشیه ای مسافران به ترکیه و سوریه رخ داده بود و این امر از نظر ما به دلیل نزدیکی مذهبی و فرهنگی بین دو کشور ایران و عراق توجیه پذیر نیست.
 
وی اظهار کرد: در پیگیری های ما برای باز کردن مرز به صورت دائمی برای زوار و مسافران ایرانی که قصد دارند با ویزای انفرادی وارد کشور عراق شوند متأسفانه تاکنون بی نتیجه مانده است.
 
 امام جمعه خرمشهر افزود: در این خصوص من با جلیلی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی صحبت کردم و همچنین با معاونان رئیس جمهور و خیلی دیگر از مسئولان کشوری در این زمینه صحبت هایی داشتیم.
 
موسوی گفت: در نهایت متوجه شدیم این جریان در سازمان حج و زیارت گره خورده است و بهانه آنها این است که نگران سوء استفاده زوار در عراق هستند و مسیر زیارت به مسائل حاشیه ای کشیده شود.
 
وی ادامه داد: مسئولان حج و زیارت متأسفانه محیط مذهبی عراق را با محیط ترکیه مقایسه می کنند و طبق گفته های آنها مردم در گذشته که به صورت انفرادی وارد ترکیه می شدند تعداد اندکی از آنها به طرف سوریه برای زیارت می رفتند و اکثر آنها سر از جاهای تفریحی نامناسب در ترکیه و لبنان در می آوردند.
 
امام جمعه خرمشهر گفت: حج و زیارت اگر بخواهد واقع بینانه به این مسئله نگاه کند کاملا خواهد دید که محیط عراق یک محیط مذهبی و خالی از این مسائل است چرا که نزدیکی فرهنگی و مذهبی عراق به ایران بسیار زیاد است و این بهانه ها به سود مردم ایران نیست.
 
موسوی در پایان گفت: از سویی دیگر باید مسئولین از این زاویه نیز نگاهی داشته باشند که مردم خرمشهر و آبادان ارتباط نزدیک فامیلی با مردم جنوب عراق دارند و این فاصله انداختن بین آنها مناسب حال این منطقه نیست.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار