تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۶۵۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آنچه در برنامه نود گذشت؟ / تصاویر
برنامه نود این هفته از ساعت 22:33 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و ساعت 00:45 بامداد سه شنبه به پایان رسید.
ساعت 22:34 دقیقه دوشنبه شب نود کمی زودتر از همیشه روی آنتن رفت تا عادل فردوسی پور با اشاره به ویژه‌برنامه‌های تلویزیون برای جشنواره فیلم فجر این خبر را در ابتدای برنامه به هوادارانش بدهد که امشب کوتاه تر از همیشه مهمان خانه‌های مردم است و همین کوتاهی هم موجب شد تا تنها به بررسی بازی های لیگ بپردازند و حاشیه‌های هفته گذشته فوتبال ایران را چندان باز نکنند.

در حالی که حرف‌های کارلوس کی‌روش در برنامه روز جمعه ورزش و مردم جنجالی در فوتبال ایران به پا کرده بود و حتی امیر قلعه‌نویی پیشنهاد مناظره با وی را در برنامه نود این هفته داده بود کوتاهی زمان برنامه یا عدم علاقه فردوسی‌پور به پرداختن به این موضوعات و دامن زدن به آن‌ها موجب شد تا نود بیشتر وقت خود را روی بازی‌های لیگ بگذارد و حتی گفت‌وگوی تلفنی آن‌ها با کفاشیان هم چندان چالشی بر نیانگیخت و صحبت‌های میرشاد ماجدی در پایان برنامه نیمه کاره ماند. به این ترتیب نود یکی از آرام‌ترین شب‌های خود را پشت‌سر گذاشت.

سئوال پیامکی
این هفته به قهرمان سیزدهمین دوره لیگ برتر اختصاص یافته بود.



آماری از دیدارهای باقیمانده مدعیان قهرمانی لیگ سیزدهم به تصویر کشیده شد.













آماری از لیگ سیزدهم و این هفته لیگ ارائه شد.







دومین بازی این هفته بازی استقلال و ملوان بود. بازی که می‌توانست استقلال را با دو اختلاف امتیاز در صدر جدول به روزهای آتی امیدوارتر کند که با گل دقایق تلف شده ادینهو به تساوی کشیده شد و موجب شد تا رقابت در صدر جدول در هفته‌های آتی سخت‌تر و حساس‌تر شود. نود گزارش مفصلی از این بازی پخش کرد و در بحث داوری بازی در خصوص پنالتی که روی آرش برهانی اتفاق افتاد و خیلی‌ها معتقد بودند که پنالتی نبود. با این حال جعفری کارشناس داوری این هفته نود اذعان داشت که در این صحنه تصمیم داور درست بود و پنالتی استقلال صحیح بود. اگرچه ساموئل نتوانست این پنالتی را به گل تبدیل کند. پخش بازی سایپا و فولاد و بررسی داوری این بازی بخش دیگر برنامه بود.









فستیوال اشتباهات داوری در بازی پرسپولیس – سپاهان
 
گزارش مفصل بعد نود برای آخرین بازی هفته گذشته لیگ بود. جایی که پرسپولیس از سپاهان انتقام گرفت و تیم ده نفره سپاهان را در آزادی با دو گل شکست داد. از نکات جالب این گزارش حرف‌های خلعتبری در خصوص شجاع خلیل‌زاد مدافع سپاهان بود که در مقطعی از بازی با وی درگیری پیدا کرد و در پایان بازی هم با کنایه‌هایی حسابی از خجالت او در آمد. اما بازیکنان پرسپولیس پایان بازی را فرصت مناسبی دیدند برای گله و شکایت از وضعیت مالی و نابسامانی وضعیت پرداخت‌ها در باشگاه.
اما در بخش بررسی اتفاقات داوری بازی جعفری ایرادهای فراوانی از داوری بازی گرفت. او ابتدا یکی از موقعیت‌ها خوب سپاهان را که توسط داور آفساید اعلام ده بود را نادرست خواند و سپس خطای دقایق ابتدای خلعتبری روی خلیل‌زاد را حرکت خطرناک دانست و حداقل جریمه آن را کارت زرد دانست. وی در ابتدا خطای مهدی شریفی را که با کارت قرمز داور همراه بود را حداکثر لایق دریافت یک کارت زرد دانست و از سوی دیگر یکی از گل‌های پرسپولیس را که داور آفساید اعلام کرد را هم درست خواند.








گزارشی از دیدار دو تیم تراکتورسازی و داماش و حاشیه های مربوط به آن پخش شد.



مامور نیروی انتظامی جان اولیویرا را نجات داد
 
مدیر عامل تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: برای ورود آقای اولیویرا پیش بینی هایی شده بود که بیاید و در مقابل جمع قرار گرفته و برای هواداران صحبت کند اما وقتی وارد ازدحام جمعیت شده بودند آقای اولیویرا به خاطر 36 ساعت حضور در مسیر دچار افت فشار شده بود. به همین دلیل مامور نیروی انتظامی فرودگاه برای حراست از جان آقای اولیویرا تصمیم می گیرد که ماشین هر چه زودتر از جمع خارج شود. من از هواداران تیم عذرخواهی کرده و می کنم.  
زینی زاده در خصوص حضور پسر مربی جدید تراکتورسازان کنار وی در این تیم عنوان کرد: پسر ایشان الان انالیزور تیم هستند و در دوره قبل نیز آنالیزور تیم بودند. مدرک مربیگری هم دارند و ما نیز کارت آنها را مشاهده کرده ایم.  
وی همچنین درباره وضعیت آب و هوای تبریز نیز اظهار داشت: هوای تبریز خیلی سرد است. حدود 12 درجه زیر صفر است اما برف نمی بارد. امیدوارم فردا بازی خوبی برگزار شود.



بررسی وضعیت آب و هوای کشور در نود
کارشناس هواشناسی کشورمان نیز یکی از مهمانان برنامه نود بود که در خصوص بازی های روز سه شنبه جام حذفی در تهران و تبریز و وضعیت آب و هوای این دو شهر گفت: فردا در تبریز ساعت 2 هوا تقریبا نیمه ابری است. امشب نیز هوا حدود 12 درجه زیر صفر خواهد بود. در زمان شروع مسابقه نیز هوا 5 درجه زیر صفر خواهد بود.
محمد اصغری همچنین در خصوص وضعیت فردای آب و هوای تهران عنوان کرد: در تهران نیز آسمان برای ورزشگاه آزادی نیمه ابری و دمای هوا 3 تا 4 درجه زیر صفر خواهد بود.  
وی در خصوص وضعیت آب و هوای کل کشور به خصوص سرمای موجود در شمال کشور نیز عنوان کرد: بارش ها به پایان رسیده اما کاهش دما و تداوم سرمای هوا به دلیل برف روی زمین ادامه خواهد داشت. 

گزارشی از مصاحبه های کی روش، قلعه نویی و فتح اله زاده و اختلافات آنها پخش شد.



گزارش نود تا نود پخش شد که طی آن به اتفاقات هفته اخیر فوتبال ایران و جهان پرداخته شده بود.

گزارش از مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی پخش شد که کفاشیان نیز طی آن به صحبت پرداخت، در این گزارش به برخی بی برنامگی ها در خلال اجرای این مراسم اشاره شد.





در خصوص پیراهن تیم ملی و نماد یوزپلنگ روی آن ابتدا محمدعلی اینانلو کارشناس محیط زیست تلویزیون روی خط برنامه آمد و با گفتن اینکه ایده اولیه این ماجرا به وی اختصاص داشت گفت که طرحی که سرانجام روی پیراهن تیم ملی رفت با آنچه آنها انتظار داشتند متفاوت است.

کفاشیان: لوگوی فدراسیون تغییر می کند
 رئیس فدراسیون فوتبال که روی خط برنامه آمده بود گفت: من امروز با رئیس فدراسیون قطر صحبت کردم که اگر بشود بعد از اتمام لیگ آنها بازیکنانی چون جباری و منتظری را در اختیار ما قرار دهد اما هنوز جواب قطعی از قطر و کویت به ما داده نشده است. آقای کی روش شدیدا روی حضور جباری، نکونام و منتظری تاکید کرده و این بازیکنان را می خواهد. حالا قرار است اگر این بازیکنان به تیم اضافه شدند اردوی تیم ملی در آفریقا برگزار شود، اما اگر این بازیکنان نیامدند آقای کی روش تصمیم گیری می کند که اردو در تهران برگزار شود یا در آفریقای جنوبی.
علی کفاشیان خاطر نشان کرد: باشگاه هایی چون سپاهان و استقلال این قول را داده اند که بازیکنان خود را تا حد مقدور در اختیار تیم ملی قرار دهند و امیدوار هستیم که این اتفاق رخ دهد.  
وی همچنین در خصوص تغییرات آتی در لوگوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز گفت: تمام سعی ما بر این است که تغییراتی در لوگوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ایجاد کنیم





گزارشی از دیدار تیم های ذوب آهن - گسترش فولاد، استقلال خوزستان - فجر سپاسی و راه آهن - صبا و حواشی مربوط به آنها پخش شد.

در بخشهای پایانی برنامه گزارشی از لیگ دسته یک و نتایج آن ارائه شد.

میرشاد ماجدی سرپرست باشگاه استقلال روی خط تلفنی برنامه آمد و در خصوص بازیکن دادن به تیم ملی گفت: آن زمان دو بازیکن را در حالی که به آنها نیاز داشتیم به تیم ملی دادیم و با تیم ملی تعامل کافی داشتیم.

فردوسی پور در خصوص حضور یک بازیکن در دو باشگاه گفت: چنین مسئله ای امکان پذیر نیست و بطور مثال ایمان مبعلی نمیتواند اول هفته برای یک باشگاه به میدان برود و آخر هفته برای باشگاهی دیگر و باید با این مسائل برخورد کرد.

آمار مسابقه پیامکی در پایان برنامه:



برنامه نود این هفته ساعت 00:45 بامداد سه شنبه به پایان رسید.

منبع عکسها:
باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار