تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۶۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جریان گاز در خط لوله سراسری بیدبلند تداوم دارد
رییس روابط عمومی منطقه یک عملیات گاز شرکت ملی گاز ایران گفت: به رغم وقوع نشتی در خط لوله 42 اینچ سراسری بیدبلند از شامگاه یک شنبه، جریان انتقال گاز ازاین خط لوله قطع نشده و تداوم دارد.

عبدالحسین خازنی با اشاره به حضور مستمر نیروهای عملیاتی در محل وقوع نشتی اظهار کرد: تا زمان آغاز عملیات رفع نشتی در این خط لوله به هیچ وجه قطعی جریان گاز به وقوع نخواهد پیوست.

وی افزود: با وجود وقوع نشتی شرایط جریان و انتقال گاز در خط لوله سراسری اول طبیعی است.

به گفته خازنی با وجود این که هنوز عملیات رفع نشتی در این خط لوله آغاز نشده است، انتقال گاز همانند قبل در حال انجام می شود.

خط لوله بیدبلند در حد فاصل سه راهی لیکک بهمئی تا سه راهی تشان بهبهان، از شامگاه یکشنبه دچار نشتی شده است.

با تمهیدات شرکت ملی گاز ایران هیچ گونه اختلالی در روند انتقال گاز در این خط لوله به وجود نیامده است.

به دلیل این نشتی حدود پنج کیلومتر از محور ˈتشانˈ حد فاصل سه راهی ˈلیککˈ در شهرستان بهمئی تا سه راهی پیرآباد(سه راهی تشان) تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.

 تولید در پالایشگاه گاز بیدبلند 1 از مرز 30میلیون متر مکعب گذشت


مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند 1 گفت: به دنبال افزایش مصرف گاز در فصل سرما و لزوم تامین نیاز شهروندان، تولید گاز در این پالایشگاه از مرز 30متر مکعب در روز گذشت.

فرشید ابدالی دهدزی اظهار کرد: ظرفیت پالایشگاه تاکنون 27 میلیون و 200هزار متر مکعب در روز بود که این تولید در دو روز گذشته از مرز 30میلیون متر مکعب گذشته است.

وی افزود: این حجم تولید از آغاز فعالیت پالایشگاه از سال 1349 تاکنون صورت نگرفته بود.

ابدالی دهدزی با اشاره به فعالیت پالایشگاه با تمام ظرفیت موجود و حتی فراتر از آن در زمان حاضر گفت: در این پالایشگاه گازهای ترش مراحل 6، 7 و 8 پارس جنوبی با گاز کارخانه گاز و گاز مایع(NGL1600 )مخلوط و پس از شیرین سازی به خط لوله سراسری انتقال داده می شود.

وی افزود: تمام ظرفیت پالایشگاه در زمان حاضر در سرویس بوده و برای تامین نیاز گاز کشور در فصل سرما هیچ گونه مشکلی در تولید وجود ندارد.

ابدالی دهدزی اظهار کرد: با وجود سرمای شدید هوا که از سال 86 تاکنون بی سابقه بوده و با وجود قطعی آب و برق تولید در پالایشگاه گاز بیدبلند 1 هرگز نه تنها متوقف نشده که با حجمی فراتر از ظرفیت موجود تولید دارد.

وی گفت: گاز در پالایشگاه با بهترین کیفیت و در نظر گرفتن تمام پارامترهای لازم و رعایت استاندارد و ایمنی، تولید و به خط لوله سراسری انتقال داده می شود.

پالایشگاه گاز بید بلند یک در 33 کیلومتری جاده رامهرمز - بهبهان قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار