تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۶۵۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل منطقه ویژه پتروشیمی:
قوانین مناطق آزاد به منطقه ویژه پتروشیمی و پارس تسری پیدا کند
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: بخشی از قوانین آزاد به مناطق ویژه اقتصادی پتروشیمی و پارس نیز تسری پیدا کند.

علی یزدانی پیش از ظهر امروز در دومین نشست دور جدید مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور که با حضور مشاور رئیس جمهور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حال برگزاری است، اظهار کرد: 26 درصد ارزش افزوده محصولات پتروشیمی متعلق به ماهشهر است.

وی با بیان اینکه 49 درصد مجتمع‌های پتروشیمی در ماهشهر قرار دارند، تصریح کرد: باید در استان خوزستان در بخش صادرات غیرنفتی تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی تأکید کرد و گفت: منطقه ویژه پتروشیمی در کنار منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره) واقع شده که دارای 46 پست اسکله با ظرفیت 40 میلیون تن است.

یزدانی خاطرنشان کرد: برای تسهیل در جذب سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی منطقه، لازم است بخشی از قوانین مناطق آزاد به مناطق ویژه اقتصادی پتروشیمی و پارس تسری پیدا کند.

وی همچنین بر لزوم اصلاح قانون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها تأکید کرد و گفت: شهرداری‌ها هیچ خدماتی به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ارائه نمی‌کنند اما با این وجود باید به آنها مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: باید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها حذف شود یا اینکه شهرداری‌ها ملزم شوند به منطقه ویژه خدمات ارائه کنند.

یزدانی قانون معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های صادراتی را نیز مستلزم بازنگری دانست و اضافه کرد: تولیدکنندگان مواد پتروشیمی باید برای تأمین خوراک پتروشیمی‌های منطقه نیز ترغیب شوند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار