تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۶۵۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مطرح کرد
افزایش 90 برابری موقوفات در سال 92
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: میانگین هرساله موقوفات تا سال 88 برابر با 200 بود اما در سال 92 به بیش از یک هزار و 800 موقوفه افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام علی محمدی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان که پیش از ظهر امروز در تالار مهتاب برگزار شد اظهار کرد: سنت وقف در زندگی و سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) وجود داشته و فرهنگ وقف را زنده نگه‌داریم تا عمل خیر ما مصون بماند.

وی با بیان اینکه وقف به‌عنوان حکم الهی است که زنده نگه‌داشتن فرهنگ آن بر همگان واجب و لازم است تصریح کرد: در احکام اسلامی و ادیان الهی خیرات متعددی برای ما تعریف شده است ولی هیچ کدام ماندگاری وقف را ندارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه تاکید رهبری عمل امینانه به وقف است اذعان کرد: یکی از الطاف خداوند در سایه انقلاب اسلامی به برکت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، احیای موقوفات کشور بود.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم فرهنگ وقف را به صورت صحیح احیا و استیفا کنیم باید یک حرکت فرهنگی برای جلب اطمینان مردم انجام شود زیرا ملت انتظار دارند که بدانند این موقوفات و نذور آن‌ها در کجا هزینه می‌شود.

محمدی با بیان اینکه ما باید در عمل به مردم نشان دهیم که امانتدار خوبی برای آن‌ها هستیم عنوان کرد: با اینکه در طول تاریخ این‌همه ظلم و جفا در حق موقوفات شده است، اما موقوفات هنوز بازمانده‌اند و این دلیل بر جامعیت و استحکام قوانین شرعی وقف است.

وی خاطر نشان کرد: میانگین هرساله موقوفات تا سال 88 برابر با 200 بود اما در سال 92 به بیش از یک هزار و 800 موقوفه افزایش یافته است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دلیل این افزایش را نشان از علاقه مردم به این حکم الهی و سنت حسنه دانست و اظهار کرد: با وقف، امور خیر و نیک خود را ماندگار کنیم، لذا فرهنگ وقف را زنده نگه ‌داریم تا عمل خیر ما مصون بماند.

محمدی به ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: استقلال، عظمت و آزادی ما به برکت قرآن و اسلام است و حضرت امام (ره) براساس قرآن و عترت این مملکت را از ظلمات پهلوی نجات داد.

وی با بیان اینکه همگی باید دست به‌دست هم دهیم تا فرهنگ وقف را در مردم زنده کنیم، تصریح کرد: باید اصل فرهنگ وقف را احیا کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: در دوران رژیم پهلوی در هیچ سیاست بین المللی و منطقه‌ای ایران را به حساب نمی‌آوردند اما در حال حاضر در هر موضوع بین المللی و منطقه جویای مواضع ایران هستند و این عزت و شرف ایران است.

وی خاطر نشان کرد: برای حفظ این عزت باید راه امام (ره) را ادامه دهیم و بدانیم دشمن درصدد از بین بردن استحکام و دوام ایران اسلامی است که ما باید به تمسک به خدا، قرآن و ائمه اطهار فتنه‌های دشمنان را سرکوب کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار