تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۶۵۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل سابق از اقدامات و مديركل جديد از برنامه‌هايش گفت
مراسم تودیع‌ومعارفه مدیرکل پایانه‌های خوزستان
مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

نصرالله دهقانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان در این مراسم که امروز، 15 بهمن‌ماه در محل اداره‌کل حمل و نقل برگزار شد، اظهارکرد: بخش حمل و نقل متشکل از مجموعه‌ای از بخش‌ها است. اگر بخش‌های مختلف در یک مجموعه با یکدیگر هماهنگ نباشند قطعا آن مجموعه در کار خود موفق نخواهد بود.

وي خطاب به مدیرکل جدید اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان گفت: آقای مصدقی اهل استان است و سابقه فعالیت و کار در استان را دارد و فعالیت در دیگر استان‌ها را نیز تجربه کرده است.

دهقاني گفت: هر چند سال یکبار مراسم تودیع و معارفه یک مدیر برگزاری می‌شود و سمت‌ها ماندگار نیست و ماندگاری در این است که تا زمانی که در سمتی هستیم آثار و خدمات خوبی از خود برای استان و کشور به‌جای بگذاریم.

در ادامه این مراسم سيدمحمدحسین مرعشی، مدیرکل سابق حمل و نقل پایانه‌های خوزستان در ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهارکرد: جا دارد از کلیه همکارانی که در این سال‌ها با مدیریت حمل و نقل همکاری داشتند قدردانی کنم.

وی افزود: البته در مجموعه فعالیت‌های حمل و نقل، ارگان‌هایی همچون تشکل‌های صنفی، پلیس، اورژانس، هلال احمر، اعضای کمیته ایمنی و اعضای شورای حمل و نقل فعالیت دارند که این ارگان‌ها نیز در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی داشته‌اند.

مرعشی تصریح‌کرد: سال‌گذشته توسط ناوگان حمل و نقل 12 میلیون تن غلات جا به جا شد که این میزان نسبت به سال قبل آن بیش از 80 درصد رشد داشته است.

وی عنوان‌کرد: بندرامام به عنوان بندر هاب فله کشور مطرح است که حمل فله‌ای، شرایط و مشکلات عدیده‌ای را به سیستم حمل و نقل تحصیل می‌کند و نیازمند مدیریت ویژه‌ای است.

مرعشی ادامه‌داد: استان خوزستان همچنین همواره به عنوان استان مقصد و محل ترانزیت، با مشکلات مربوط به آن مواجه است.

وی اظهارکرد: احداث سایت دائمی پایانه مرزی چذابه با اعتبار 17 میلیارد تومان، احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی، راه‌اندازی مرکز مدیریت راه‌ها، نصب دوربین‌های سرعت‌سنج ثابت و کاهش تلفات جاده‌ای از جمله اقدامات مهم در بخش حمل و نقل در سال‌های اخیر بوده است.

مرعشی گفت: در سال 91 نسبت به سال 90 بیش از 8 درصد تلفات جاده‌ای کاهش یافته است و همچنین در سال‌های اخیر بیش از 10 دوربین سرعت‌سنج در محورهای استان نصب شده است.

وی افزود: راه‌اندازی مراکز امداد خودرو، راه‌اندازی سامانه‌های برخط و آنلاین، فروش اینترنتی بلیط و پروانه عبور بار ترافیکی از دیگر اقدامات در سال‌های گذشته بوده است.

مرعشی بیان‌کرد: ارایه آموزش شامل آموزش رانندگان در مقوله‌های ایمنی، آموزش مدیران فنی شرکت‌های مسافری، آموزش دهیاران، اجرای طرح ارتقای ایمنی، ارتقای عبور عابرین پیاده و موتور سیکلت سواران و ارتقای ایمنی ادوات کشاورزی از دیگر اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر است.

وی ادامه‌داد: ساماندهی حمل و نقل روستایی نیز از دیگر برنامه ما بوده است و تاکنون 43 دفتر نمایندگی حمل و نقل روستایی در روستاها راه‌اندازی شده است.

مرعشی گفت: وضعیت نوسازی ناوگان حمل و نقل رضايت‌بخش نیست. اگر مسوولان کشوری و استانی معتقدند که ناوگان، اصلی‌ترین سرمایه بخش حمل و نقل است قطعا باید اقداماتی در زمینه نوسازی ناوگان انجام دهند.

همچنین مسعود مصدقی، مدیرکل جدید اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان ضمن قدردانی از زحمات مدیران قبلی این اداره‌کل در سال‌های گذشته اظهارکرد: مدیران قبلی این اداره‌کل تلاش زیادی انجام دادند که ما نیز امیدواریم پرچم‌دار خوب و ادامه دهنده راه این مدیران باشیم و با همکاری نیروهای حمل و نقل به اهداف عالی اداره‌کل نزدیک شویم.

وی افزود: در بخش حمل و نقل 2 رویکرد شامل ارتقای سطح خدمات و ارتقای ضریب ایمنی باید مدنظر قرار بگیرد که این رویکرد در واقع اهداف کلی سازمان نیز محسوب می‌شوند.

مصدقی تصریح‌کرد: ارتقای سطح خدمات باید با جدیت دنبال شود و باید این مساله را شکافت و برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرد.
 
وی عنوان‌کرد: ارتقای ضریب ایمنی یکی‌دیگر از رویکردهايي است که باید استان مورد توجه مجموعه حمل و نقل قرار بگیرد.

مصدقی ادامه‌داد: این 2 رویکرد همیشه در شاخص‌های ارزیابی حمل و نقل مورد توجه قرار می‌گیرد و از طریق این شاخص‌ها عملکرد بخش حمل و نقل ارزیابی می‌شود.

وی بیان‌کرد: چه در بخش جابه‌جایی بار و مسافر باید سفر با اطمینان خاطر همراه باشد و سفر، یک سفر ایمن شود.

مصدقی گفت: توجه به منابع انسانی بزرگترین سرمایه هر سازمان محسوب می‌شود. معمولا سرمایه هر سازمان از بین می‌رود و ماشین‌آلات و ابزارها نیز مستهلک می‌شوند اما نیروی انسانی دارای ایده و فکر است و باید به عنوان یک سرمایه مورد توجه قرار بگیرد و به نیازهای این نیروها نیز توجه شود.

وی افزود: استان ما، استان اول حمل و نقل کشور است و در حقیقت پیشانی حمل و نقل کشور می‌باشد و باید به همین دلیل در تمام شاخص‌ها همچون کاهش تلفات، ارتقاء شاخص بهره‌وری، سرمایه‌گذاری و دیگر شاخص‌ها اول باشد.

مصدقی اظهارکرد: همچنین از نیروی انسانی مجموعه حمل و نقل می‌خواهم که با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند و دست و چشم‌پاک باشند. کار حمل و نقل یک کارگروهی است و همه بخش‌های این مجموعه باید با یکدیگر تعامل برقرار کنند.

وی ادامه‌داد: تعامل با دستگاه‌های خدمات‌رسان از دیگر انتظارات ما است. اگر مردم انتظار ارایه یک فعالیت و خدمت خوب در سطح جاده‌ها را دارند، این مساله بدون تعامل میان تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون اورژانس، پلیس، هلال احمر، حمل و نقل و دیگر ارگان‌ها محقق نمی‌شود.

مدیرکل جدید اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان سرکشي به پایانه‌های مرزی از جمله پایانه بندرامام و دیدار با تشکل‌های صنفی و نیروهای مجموعه حمل و نقل به منظور تبیین اهداف و رویکردها را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد.

در ادامه فتاحی، رییس کانون انجمن شرکت‌های مسافربری خوزستان خطاب به مدیرکل جدید گفت: در دوره‌های قبلی برای تشکيل اتاق فکر حمل و نقل تلاش‌هایی شد و انتظار داریم این اتاق برای بررسی مشکلات حمل و نقل تشکیل شود.

وی افزود: انتظار داریم از تشکل‌های صنفی استفاده بیشتری شود و ما نیز براي همكاري اعلام آمادگی می‌کنیم.

در پایان این مراسم با تقدیم هدایایی از تلاش‌های مرعشی، مدیرکل سابق حمل و نقل و پایانه‌های استان قدردانی شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار