تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۵۶۶۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سياحي تاكيد كرد:
ضرورت ارتقا آمادگي‌وتخصص نيروهاي هلال‌احمر
معاون عمراني استاندار خوزستان در مراسم توديع و معارفه مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گفت: ضرورت ارتقا سطح آمادگي و تخصص نيروهاي هلال احمر از درخواست‌هاي ماست، ما نيز در كنار اين عزيزان وظيفه خود مي‌دانيم كه هرگونه امكانات مورد نياز را تامين كنيم.

احمد سياحي در اين مراسم كه بعد از ظهر دیروز در محل سالن سينما هلال برگزار شد، اظهار كرد: ضرورت تجهيز جمعيت به تجهيزات تخصصي و بر مبناي علم روز دنيا از ديگر مسايلي است كه بايد بيش از پيش به آن توجه شود.

وي ادامه داد: هلال احمر يك سازمان غيردولتي است كه همه فعاليت‌هاي خود را به صورت انسان دوستانه و بر محور داوطلبانه انجام مي‌دهد.

سياحي افزود: جمعيت هلال احمر يك نهاد عام‌المنفعه است كه نقشي ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي دارد. با توجه به اينكه 43 بلاياي طبيعي در جهان شناخته شده و در كشور ما حدود 31 حادثه طبيعي اتفاق مي‌افتد، كشور نيازمند جمعيتي قوي، توانمند، و پرتلاش است كه در راس آن مديران توانمندي حضور داشته باشند.

معاون عمراني استاندار خوزستان گفت: يكي ديگر از ضرورت‌هايي كه در جمعيت هلال احمر بايد مورد توجه قرار بگيرد استفاده از نرم افزارها از جمله GIS است؛ ما همه وظيفه داريم مقدمات كار را در بحث امداد و نجات به گونه‌اي فراهم كنيم كه آلام و دردهاي مردم به همنوعان خود در هر نقطه از جهان كمتر شود.

سياحي افزود: بحث فرهنگ‌سازي و ارائه آموزش‌هاي لازم به مردم در حوادث يكي از بحث‌هاي بسيار جدي در حوزه امداد و نجات است كه ضرورت دارد بيش از پيش مورد توجه قرار بگيرد. مردم بايد بدانند در هنگام وقوع حوادث مانند سيل، زلزله، آتش‌سوزي و در استان خوزستان در وقت ريزگردها چه بايد بكنند.

وي تصريح كرد: در استانداري مديريت بحران مستقر است لذا مي‌طلبد جمعيت هلال احمر استان با مجموعه مديريت بحران در استانداري ارتباط بيشتري برقرار كند تا هر دو مجموعه بتوانند از ظرفيت‌هاي همديگر در جهت ارائه خدمات در حوزه امداد و نجات استفاده كنند.

معاون استاندار خوزستان اظهار كرد: استان خوزستان كه يكي از استان‌هاي  معين در كشور تعيين شده است لازم است آمادگي نيروهاي آن ارتقاء يابد بنابراين براي ارتقاء اين آمادگي لازم است از همه امكانات و ظرفيت‌ها استفاده كرد.

سياحي گفت: با توجه به اينكه در حال نزديك شدن به تعطيلات نوروز هستيم و همچون سال‌هاي گذشته استان خوزستان پذيراي تعداد زيادي از مهمانان نوروزي خواهد بود، لذا بحث امداد جاده‌اي بسيار ضرورت دارد. اميد است كه مديرعامل جديد جمعيت هلال احمر با تقويت پايگاه‌هاي امداد جاده‌اي و پوشش امداد هوايي راه‌هاي استان در اين زمينه بيش از پيش تلاش كنند.

 **پشتيباني دولت، لازمه پيشبرد اهداف بشردوستانه هلال احمر


مشاور رييس جمعيت هلال احمر كشور در مراسم توديع و معارفه مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان گفت: پشتوانه اصلي جمعيت هلال احمر كه يك نهاد مردمي است دولت است و قطعا پشتيباني دولت از جمعيت هلال احمر ضمن حمايتي كه مردم از آن مي‌كنند، در پيشبرد اهداف بشردوستانه آن موثر است. 

دكتر محمد تقي‌خاني در اين مراسم ضمن تبريك فرا رسيدن ايام دهه مبارك فجر اظهار كرد: دولت جمهوري اسلامي ايران از اين كمك‌ها هيچ‌گاه دريغ نداشته و يقين دارم استانداري خوزستان نيز براي هلال احمر استان چنين بوده است.

وي به خدماتي كه جمعيت هلال احمر در حوزه‌هاي مختلف از جمله فعاليت‌هاي عام‌المنفعه و اقدامات امدادي اشاره كرد و گفت: خدمت به مردم يك نعمت الهي است كه بايد اين نعمت را قدر بدانيم. همان‌طور كه از نام جمعيت هلال احمر پيداست و منشور جمعيت گوياي آن است كه جمعيت جز بشر دوستي و ارايه خدمت به همنوع و دست نيازمند را گرفتن هدف ديگري ندارد.

مشاور رييس جمعيت هلال احمر كشور ضمن تشكر از تلاش‌هاي ظاهري، مديرعامل سابق جمعيت هلال احمر خوزستان، افزود: تلاش‌هاي ايشان بسيار ارزشمند بوده است ولي هنوز كارهاي نشده بسياري داريم. در هلال احمر وضعيت به گونه‌اي است كه بايد با يك برنامه‌ريزي و جمع‌بندي جامع براي ارتقاي كيفيت خدمات خود تلاش كنيم.

تقي‌خاني به كمبود در حوزه امداد هوايي در كشور اشاره كرد و گفت: بسياري مناطق در كشور هستند كه رساندن خدمات به آنها بسيار مشكل است و اينجاست كه بالگردهاي امدادي مي توانند ياري‌گر ما در اين شرايط باشند.

مشاور رييس جمعيت هلال احمر كشور تربيت نيروي انساني متخصص و ماهر براي جمعيت هلال احمر و ديگر سازمان‌هاي مرتبط با حوزه امداد و نجات را يكي از وظايف هلال احمر دانست و گفت: با تشكيل دانشگاه جامع و بين‌المللي هلال احمر نياز نيروي انساني متخصص در اين حوزه محقق مي‌شود و قطعا خوزستان با توانمندي‌هايي كه دارد مي‌تواند در زمينه آموزش‌هاي تخصصي جمعيت هلال احمر كشور و اين دانشگاه را كمك كند و نيروهايي با تخصص بالا و مومن براي كشور و همچنين كشورهاي همجوار تربيت شوند. توانمندسازي كشورهاي همسايه توانمندسازي كشور ما را محقق مي‌كند كه با تشكيل دانشگاه جامع و بين‌المللي هلال احمر اين امر به وقوع خواهد پيوست.

تقي‌خاني در پايان اظهار كرد: دكتر خدادادي نياز به معرفي ندارد چرا كه يكي از خدمتگزاران واقعي به مردم در حوزه بهداشت و درمان است كه انتظار مي‌رود در اين جايگاه نيز در جهت تحقق اهداف جمعيت هلال احمر تلاش‌هاي ارزشمندي داشته باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار