تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۵۶۶۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترکان:
مدیریت مناطق‌ویژه فاقد متولی به‌بخش‌خصوصی واگذار شود
مشاور رئیس جمهور گفت: در مناطق ویژه اقتصادی که متولی ندارند باید از توانایی بخش خصوصی استفاده شود.

اکبر ترکان ظهر دیروز در دومین نشست دور جدید مدیران عامل ویژه اقتصادی که در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حال برگزاری است، اظهار داشت: تعدادی منطقه ویژه اقتصادی مصوب وجود دارد که متولی ندارند.

وی تصریح کرد: در تعدادی دیگر از مناطق ویژه نیز سازمان‌های مسئول توانایی اداره و باروری این مناطق را ندارند که باید در این راستا از بخش خصوصی کمک گرفته شود.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: این سیاست باید به استانداران انتقال پیدا کند که با انتشار ملی و دعوت از بخش خصوصی برای اداره و باروری این مناطق استفاده شود.

ترکان در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی در مناطق ویژه افزود: باید برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال در حوزه‌های خدماتی نیز تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

وی اذعان داشت: ایجاد حوزه گردشگری تجاری و صنعتگری نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و از این ظرفیت بسیار مناسب به خوبی استفاده شود.

مشاور رئیس جمهور همچنین خواستار حضور و تاسیس دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی دولتی در مناطق ویژه اقتصادی شد و ادامه داد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی باید برای تأسیس واحد و فعالیت‌های آموزشی در مناطق ویژه ترغیب شوند.

ترکان همچنین بر جلب و جذب کارآفرینان جوان تاکید کرد و گفت: معمولا این کارآفرینان جوان فاقد سرمایه‌های لازم هستند و مناطق ویژه باید در قالب سرمایه‌های کوچک این کارآفرینان را جذب کنند.

وی در ادامه به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اشاره کرد و گفت: این منطقه دارای زیرساخت‌های بسیار مناسبی است که باید برای توسعه بیشتر 2 هزار هکتار دیگر به آن اضافه و چهار پروژه بزرگ در آن اجرا شود.

مشاور رئیس جمهور در پایان خواستار برگزاری نشست بعدی در هفته چهارم فروردین سال آینده در استان فارس شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار