تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۵۶۶۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور فرهنگی دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد:
مناطق ویژه و آزاد بخشی از درآمد خود را به رفع محرومیت‌ها اختصاص دهند
مشاور فرهنگی، اجتماعی دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، ویژه، تجاری و صنعتی گفت: مناطق ویژه و آزاد بخشی از درآمد و بودجه خود را به رفع محرومیت‌ها و فقر فرهنگی و اجتماعی مردمی که پیرامون این مناطق سکونت دارند اختصاص دهند.

حجت‌الاسلام محمدعلی زم ظهر دیروز در دومین نشست دور جدید مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی، اظهار داشت: ورود به هر سرزمینی مستلزم شناخت تاریخ، زبان، فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه است.

وی با بیان اینکه ورود به صنعت و کار و اشتغال نیز نیازمند شناخت ابزارها و شرایط مربوط به آن است، ادامه داد: توجه به مسائل فرهنگی به عنوان یک ضرورت و مزیت برای فعالیت‌های اقتصادی و تجاری باید در دستور کار قرار بگیرد.

مشاور فرهنگی، اجتماعی دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، ویژه، تجاری و صنعتی خاطرنشان کرد: باید در کنار فعالیت‌های بزرگ اقتصادی که در مناطق ویژه و آزاد انجام می‌شود به مسائل فرهنگی مردمی که پیرامون این مناطق سکونت دارند و دچار فقر فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی هستند توجه شود.

زم یادآور شد: وجود مردمی که در کنار مناطق ویژه و آزاد سکونت دارند و دارای فقر اقتصادی و فرهنگی هستند به تدریج شرایط ناامنی را برای اقتصاد و تولید ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: مناطق ویژه، آزاد و پتروشیمی‌ها باید برای برطرف کردن بخشی از این فقر اقتصادی و فرهنگی تلاش کنند و قسمتی از درآمدهای خود را به این موضوع اختصاص دهند.

مشاور فرهنگی، اجتماعی دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، ویژه، تجاری و صنعتی در پایان اذعان داشت: توجه به رفع محرومیت‌ها و فقر فرهنگی، اجتماعی موجب امنیت و توسعه در بخش تولید و صنعت می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار