تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۵۶۶۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله حیدری:
رشد دینی جوانان ایرانی 11 برابر سایر کشورهاست
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رشد دینی جوانان ایرانی در دنیا 11 برابر سایر کشورها بوده است.

آیت‌الله محسن حیدری صبح امروز در آئین افتتاح کتابخانه عمومی زنده یاد فرنگیس متین مسجدسلیمان اظهار کرد: یکی از محورهای اساسی که برای وجود انقلاب و برای تداوم انقلاب جنبه زیربنایی دارد دستاوردهای فرهنگی انقلاب است.

وی افزود: فعالیت‌های این دو سال نهاد کتابخانه‌ها بسیار چشمگیر بوده که در این دو سال بیش از 50 درصد رشد در  تعداد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان دیده شده که نشان از فعالیت‌های خوب کتابداران و کارکنان این اداره است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این اقدام بسیار خوب و فرهنگی یعنی مشارکت خانواده متین، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه‌ها توانست موجب ساخت این کتابخانه شود.

وی اضافه کرد: یکی از خطبه‌های نهج البلاغه برای تکریم نهضت جهانی اسلام و عملکرد موثر حضرت محمد (ص) در راستای پیشبرد اهداف مقدس اسلام است و مقایسه جهان قبل از بعثت و بعد از بعثت است که امیرالمؤمنان علی (ع) به زیبایی مسائل سیاسی، فرهنگی، علمی، اقتصادی، سواد و ... را مقایسه می‌کند و در یک نتیجه‌گیری به این مسئله تاکید می‌کند تمام پیشرفت‌ها به خاطر وجود پیامبر اکرم (ص) و راهبردهای ایشان است.

حیدری خاطرنشان کرد: همچنین انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) دوران‌ساز و حماسه آفرین است و دستاوردهای این انقلاب بزرگ را می‌توان به دستاوردهای معنوی، فرهنگی، دینی، علمی اقتصادی نظامی و...  تقسیم کرد.

وی ادامه داد: یکی از محورهای اساسی که جنبه زیربنایی دارد هم برای وجود انقلاب و هم برای تداوم آن دستاوردهای فرهنگی انقلاب است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رشد دینی جوانان ایرانی در دنیا 11 برابر سایر کشورها بوده است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی در وجود این ملت تنوعی ایجاد کرده که در زمینه‌های مختلف از بیشتر کشورها جلوتر هستیم و تحولی ایجاد کرده که ما شاهد پیشرفت‌های علمی، انرژی هسته‌ای، دینی، پزشکی و... بوده‌ایم.

حیدری بیان کرد: یک نمونه رشد فرهنگ دینی و معنوی در مسجدسلیمان در مقایسه با قبل از انقلاب است و تعداد مدرسه، مسجد، کتابخانه و حسینیه با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: چرا که قبل از انقلاب چهار مسجد در این شهرستان بود و هم‌اکنون 40 مسجد یعنی 10 برابر شده است، قبل از انقلاب یک باب کتابخانه در مسجدسلیمان بوده و الآن 9 باب است و 9 برابر شده و نزدیک 8 هزار عضو دارند و از سرانه متوسط استان و کشور بالاتر است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان تاکید کرد: این شهرستان دارای شخصیت‌هایی است که نمونه‌های اصلی رشادت و دلیری هستند.

وی بیان کرد: شهید بهنام محمدی هم‌اکنون در کشور و در جهان معروف است و کتاب‌های مختلفی در زمینه معرفی این شخصیت و این سردار کوچک نوشته است.

* نهمین کتابخانه عمومی در مسجدسلیمان افتتاح شد


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در این ارتباط گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی کتاب بوده است.

لفته منصوری اضافه کرد: کتاب‌های جلد سفید سال‌های اول انقلاب با تیراژ 50 هزار و یک‌صد هزار، صف برای خرید کتاب، تجدید چاپ هفتگی از خاطرات به یاد ماندنی انقلابیون و جوانان آن دوران است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: انقلاب ما دو گونه دستاورد داشته است؛ دستاوردهای ماهوی و دستاوردهای عرضی! آنچه که برای دستاورد عرضی می‌توان مثال زد هزاران پروژه و طرح از قبیل جاده سازی و کارخانه سازی و آب و برق و ... است.

وی اضافه کرد: اما به دلیل ماهیت دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی کتاب و کتابخوانی و علم و فن آوری در حوزه دستاوردهای ماهوی و ذاتی انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.

منصوری عنوان کرد: لذا وقتی کتابخانه‌ای افتتاح و از کتابی رونمایی می‌کنیم به یکی از دستاوردهای ذاتی انقلاب اشاره داریم.

وی ادامه داد: این کتابخانه به نام یک بانوی فداکار، یک انسان بزرگ و یک معلم توسط خانواده نیکوکاران بانوی فقید افتتاح شده است که اتفاق بزرگی در این شهرستان بوده و نشان دهنده اهمیت کتاب برای خیرین است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان کرد: با این کتابخانه، نهمین کتابخانه عمومی در مسجدسلیمان افتتاح شد و ظرف کمتر از دوسال در مدیریت جدید در این شهرستان 50 درصد در زمینه تعداد کتابخانه رشد داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون به ازای هر 12 هزار و 502 نفر مسجد سلیمانی یک کتابخانه و در کل استان به ازای هر 22 هزار و 178 نفر یک کتابخانه و در کل کشور به ازای هر 25 هزار و 182 نفر کتابخانه داریم یعنی سرانه این شهرستان مطلوب‌تر از استان و کشور است.

وی افزود: در حال حاضر به ازای هر 100 نفر مسجد سلیمانی دو متر و 28 سانتیمتر سرانه کتابخانه‌ای داریم در حالی که در استان دو متر و 9 سانتیمتر و در کشور یک مترو  68 سانتیمتر است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار