تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۵۶۶۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضعیت پرداخت تسهیلات طرح توسعه کشاورزی نگران‌کننده است
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: وضعیت پرداخت تسهیلات طرح توسعه کشاورزی نگران‌کننده است.

کیخسرو چنگلوایی عنوان‌کرد: باوجود این‌که بخش زیادی از طرح‌های توسعه کشاورزی به بانک‌های عامل معرفی شده اما متاسفانه این بانک‌ها درصد خیلی کمی از تسهیلات را پرداخت کرده‌اند و عملکرد بانک‌ها در این زمینه اصلا مطلوب نیست.

وی افزود: عملکرد منفی پرداخت تسهیلات به طرح توسعه کشاورزی در خوزستان قطعا در سهمیه‌ای که قرار است فروردین‌ماه اختصاص یابد تاثیری منفی خواهد گذاشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح‌کرد: تا پایان بهمن‌ماه استان‌هایی که منابع مالی طرح توسعه کشاورزی را به متقاضیان خود پرداخت نکنند سهمیه آنان به استان‌های دیگر جابه‌جا می‌شود.

چنگلوایی اظهارکرد: اگر پرونده‌های متقاضیان طرح مشکل دارند، بانک‌ها می‌توانند پرونده‌ها را به سازمان جهاد كشاورزي ارجاع دهند تا تکلیف متقاضیان و منابع مالی مشخص شود. اکنون تعداد زیادی از پرونده‌های طرح توسه کشاورزی در بانک‌ها ی عامل بلاتکلیف مانده است و افق و دورنمای روشنی برای این طرح پیش‌بینی نمی‌شود.

وی تصریح‌کرد: با اجرای طرح توسعه کشاورزی کل مناطق استان از اشتغال و تولید پایدار بهره‌مند می‌شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان‌کرد: سال‌گذشته 283 میلیارد تومان به استان داده شد که 534 میلیارد تومان از آن مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شد اما متاسفانه از این رقم فقط 33 میلیارد تومان پرداخت شد که 70 درصد میزان پرداختی تسهیلات مربوط به بانک کشاورزی است.

چنگلوایی بیان‌کرد: امسال 536 طرح به ارزش 211 میلیارد تومان به بانک‌های عامل جهت دريافت تسهيلات معرفی شده كه تاکنون به یک طرح هم تسهيلات پرداخت نشده است.

وی گفت: مسوولان کشوری شدیداً از عملکرد پرداخت تسهیلات طرح توسعه کشاورزی در خوزستان گله‌مند هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار