تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۶۶۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر فرودگاه آبادان خبر داد
کاهش 30 درصدی ابطال پروازها در فرودگاه آبادان
مدیر فرودگاه آبادان از کاهش 30 درصدی ابطال پروازها در این فرودگاه خبر داد.

محمدرضا رضایی امروز اظهار کرد: با اجرای توافقنامه منعقده فی‌مابین کشور ایران و عراق و عملیاتی شدن طرح‌های تقرب جدید پروازی فرودگاه آبادان بیش از 30 درصد ابطال ناشی از شدت باد کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: باند اصلی فرودگاه آبادان به گونه‌ای طراحی شده که هواپیماها برای فرود مجبور به پرواز در قسمتی از آسمان عراق هستند و در زمان جنگ این مسئله عملیاتی نبود.

مدیر فرودگاه آبادان اضافه کرد: اما بعد از جنگ تحمیلی چون تفاهمنامه‌ایی وجود نداشت هواپیماها مجبور به پرواز از باند مخالف بودند که دربسیاری از موارد با سرعت شدید باد و گرد و غبار همراه بود که کاهش دید و باطل شدن پروازها را در نهایت موجب می‌شد.

وی با اشاره به تاثیر بسیار بالای صدور این مجوز خاطرنشان کرد: مجوز نفوذ به خاک عراق در اسفند ماه 91 صادر و در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی برای فرود در شرایط باد شدید و یا سایر موارد از این معبر هوایی استفاده می‌کنند.

رضایی بر اجرای عملیات پروازی و افزایش تمایل شرکت‌های هواپیمایی به برقراری پرواز در مسیر آبادان اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های اجرای طرح تقرب فرودگاه آبادان، کاهش لغو پروازهای این فرودگاه بود که از مقایسه 10 ماهه سال 91 با مدت مشابه سال جاری، کاهش 30 درصدی در ابطال پرواز را نشان داد.

وی ادامه داد: در 10 ماهه سال گذشته بیش از 51 پرواز از مجموع یک‌هزار و 815 پرواز انجام شده، به علت بدی هوا باطل شده بود که این رقم از مجموع 2 هزار و 700 پرواز انجام شده به رقم 36 رسید که با توجه به رشد 52 درصدی تعداد پرواز سیر نزولی را در ابطال شاهد بودیم.

مدیر فرودگاه آبادان توضیح داد: با نصب دستگاه فرود اتوماتیک که در حال حاضر مقدمات آن در حال اجراست پیش‌بینی می‌شود، رقم ابطال و تاخیرات پروازی به حداقل ممکن برسد.

چندی پیش خبری با عنوان «مجوز نفوذ به خاک عراق صادر شد» منتشر شد و حال بعد از گذشت بیش از 10 ماه از انتشار این خبر محمدرضا رضایی مدیر فرودگاه آبادان با آمار مثبت از تاثیر این مهم در کاهش لغو پروازها خبر داده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار