تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۶۶۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته هجدهم فوتبال لیگ برترخوزستان/ کورس قهرمانی استقلال رامهرمز، نفتون مسجدسلیمان و پرسپولیس ویس
هفته هجدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاههای خوزستان با انجام هفت دیدار پیگیری شد و 24 گل توسط مهاجمان ازخط دروازه ها عبور کرد / حکایت میلاد دزفول، مقاومت هویزه، آنزان ایذه و شیبان باوی در ته جدول بسیار سخت تر از گذشته شد. به نظر می رسد تیم های آنزان ایذه و شیبان باوی جزو تیم های سقوط کننده به لیگ دسته اول استان باشند
خوزنیوز/ یونس عبادی: هفته هجدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاههای خوزستان با انجام هفت دیدار پیگیری شد و 24 گل توسط مهاجمان تیزپا ازخط دروازه ها عبور کرد.

هفته هجدهم را باید هفته خشنودی تیم های صدرجدول نامید که مقابل حریفان خود جشن شادی به راه انداختند. این هفته درصدرجدول حادثه مهمی رخ نداد و تیم های استقلال رامهرمز، نفتون مسجدسلیمان و پرسپولیس ویس دربرابر حریفان خود به پیروزی رسیدند تا همچنان درکورس قهرمانی باقی بمانند اما حکایت میلاد دزفول، مقاومت هویزه، آنزان ایذه و شیبان باوی در ته جدول بسیار سخت تر از گذشته شد. به نظر می رسد تیم های آنزان ایذه و شیبان باوی جزو تیم های سقوط کننده به لیگ دسته اول استان باشند.

جدول لیگ برتر فوتبال خوزستان فصل 92-93 تا پایان هفته هجدهم

رده نام تیم بازی برد مساوی باخت زده خورده تفاضل امتیاز
1 استقلال رامهرمز ۱۸ ۱۱ ۴ ۳ ۳۳ ۱۷ ۱۶ ۳۷
2 نفتون مسجدسلیمان ۱۸ ۱۰ ۶ ۲ ۳۰ ۱۸ ۱۲ ۳۶
3 پرسپولیس ویس ۱۸ ۹ ۶ ۳ ۲۱ ۱۴ ۷ ۳۳
4 پارسیان شوشتر ۱۸ ۹ ۳ ۶ ۳۳ ۲۶ ۷ ۳۰
5 استقلال شوش ۱۸ ۷ ۷ ۴ ۲۸ ۲۶ ۲ ۲۸
6 استقلال رامشیر ۱۷ ۷ ۵ ۵ ۲۵ ۱۹ ۶ ۲۶
7 استقلال شوشتر ۱۸ ۸ ۲ ۸ ۳۲ ۲۸ ۴ ۲۶
8 شاهین ماهشهر ۱۸ ۸ ۲ ۸ ۲۵ ۳۱ ۵- ۲۶
9 سپاهان ایذه ۱۸ ۵ ۸ ۵ ۲۰ ۲۰ ۰ ۲۳
10 جنوب سوسنگرد ۱۷ ۷ ۱ ۹ ۲۲ ۲۶ ۴- ۲۳
11 میلاددزفول ۱۸ ۵ ۵ ۸ ۲۶ ۲۸ ۲- ۲۰
12 مقاومت هویزه ۱۸ ۴ ۷ ۷ ۲۵ ۲۹ ۴- ۱۹
13 آنزان ایذه ۱۸ ۳ ۳ ۱۲ ۲۷ ۳۸ ۱۱- ۱۲
14 شیبان باوی ۱۸ - ۴ ۱۴ ۱۹ ۴۴ ۲۵- ۴

بی شک تا این مرحله از مسابقات باید استقلال رامهرمز را بهترین و هماهنگ ترین تیم این فصل به حساب آورد. استقلال صدرنشین رقابتها در استادیوم تختی رامهرمز مقابل مقاومت هویزه سربلند از زمین خارج شد. شاگردان محمود احمدی در زمین ناهموار تختی با گامهای استوار 3 بر 1 بر مقاومت غلبه کرد تا به ادامه راه قهرمانی خوشبین باشد. مقاومت نیمه اول را با گل عقیل دغاغله از استقلال پیش افتاد اما آبی پوشان رامهرمز با هوشیاری مسلم قنواتی و هنرنمایی طاهرغبیشاوی درنیمه دوم اوج گرفت و با سه گل رضا کمایی و طاهرغبیشاوی(2) صاحب سه امتیاز شد تا با کسب 37 امتیاز درصدرجدول باقی بماند. قضاوت این دیدار به عهده شایان مولایی بود. طاهرغبیشاوی با دوگلی که دردروازه مقاومت جای داد باعث شد تا نامش با 15 گل زده در کنار اسدالله انصاری مهاجم پارسیان شوشتر بعنوان گلزنان جام قرارگیرد.

نفتون مسجدسلیمان دیگر تیم مدعی رقابتها در ستیز با شیبان باوی با خوش شانسی از شکست گریخت و پیکاری را که تا دقیقه 82 با حساب 3 بر 1 به حریف واگذار کرده بود در پایان به برتری 4 بر 3 تبدیل کرد و با کسب 36 امتیاز دریکقدمی صدرنشین در ردیف دوم قرار گرفت. گل دقیقه 8+90 نفتون برای این تیم نعمتی بود تا شیبان باوی را با شکست بدرقه کند. شیبان ته جدولی بخوبی در مقابل نارنجی پوشان رده دومی ایستادند و از حریف خود پیش بودند اما به علت کم تجربگی و اخراج دروازه بان خود برتری را از دست دادند. شاگردان نادیگو با چاشنی خشونت و اتلاف وقت مانع از حرکت یاران نفتون می شدند که در پایان یک اخراجی و هفت اخطاری برای این تیم بر جای ماند. دراین دیدار اسدعبادی دروازه بان خوش قدو قامت شیبان علیرغم خوردن چهارگل روزپرفروغی را سپری کرد. گفتنی است دردقیقه 83 گلرشیبان به مدت هشت دقیقه بروی زمین خوابید و مدعی شد که مورد اصابت سنگ ازسوی تماشاگران حریف قرار گرفته است که اعتراض وی موجب شد از زمین مسابقه اخراج شود. گلهای تیم نفتون را محمدپورعباسی(65)-عبدالله باورصاد(82)-مصطفی شکری(90) و موسی شهبازی(98) به ثمررساندند. خلیلی داورمسابقه که قضاوت ضعیفی داشت. وی ازگرفتن یک ضربه پنالتی به سود نفتون دردقیقه 3 چشم پوشی کرد.

پرسپولیس ویس در جدالی نفس گیر بر شاهین ماهشهر چیره شد تا مثلث قهرمانی در بالای جدول را تکمیل نماید. پرسپولیس برای آنکه برتریش را بر شاهین دیکته کند و از حریف خود پیشی گیرد فقط 20 دقیقه انتظار کشید تا به آنچه از ابتدا بدنبالش روان بود و آنرا تعقیب می کرد دست یابد. شاگردان ابراهیم اشکش پس از چند یورش سرانجام در سایه کار عالی و پاس دقیق امیرمکینه کار مهاجم جنگنده و سرحال خود با شلیک دقیق قاسم بریهی به گل رسید و برتری خود را تا پایان بازی حفظ کرد.جواد شرفی داورمسابقه دردقیقه 25 دروازه بان پرسپولیس و دقیه 75 هافبک تیم شاهین را از زمین بازی اخراج نمود. قرمزپوشان ویس با کسب 33 امتیاز در مکان سوم وسفیدپوشان ماهشهری با 26 امتیاز درمکان هشتم قرار گرفتند.

پارسیان شوشتر را باید پدیده این دور از مسابقات قلمداد نمود. این تیم از جمله تیمهای است که می خواهد در چم و خم مسابقات خود را به بالاترین نقطه جدول برساند. پارسیان با پیروزی 3 بر 0 که در برابر آنزان ایذه کسب کرد با کسب 30 امتیاز درمکان چهارم جدول جای گرفت. 3 گل زیبای پارسیان توسط نریمان رمضانی(49)-بهنام بنیادزاده(80) و حسین قنبری(90) به ثمر رسید.آنزان در این دیدار از یک خط دفاعی ناهماهنگ و خط میانی بی هدف برخوردار بود که هیچگاه نتوانست بازی قابل قبولی را به معرض نمایش بگذارد.این تیم اگر بخواهد به همین روال پیش رود باید شاهد سقوطش به لیگ دسته اول باشیم.مگراینکه شاهولی سرمربی این تیم راه حل جدیدی برای بازیکنانش پیاده کند.آنزان با کسب 12 امتیاز در رده سیزدهم قراردارد.

استقلال شوش پس از چند نتیجه ضعیف موفق شد حریف همنام شوشتری خود را با یک گل شکست دهد و کوله بار غم به آنها هدیه نماید. آبی پوشان شوش هشتمین شکست فصل را به آبیهای شوشتری تحمیل کردند و آنان را تا رده هفتم به زیر کشیدند. شاگردان حیدری موفق شدند با تک گل دقیقه 60 رضا کاوندی با پیروزی از زمین مسابقه بیرون آیند و با 28 امتیاز در رده پنجم جدول بایستد. استقلال شوشتر درحالی متحمل شکست شد که سه توپ به تیردروازه حریف کوبید اما نتوانست از شکست رهایی یابد.

استقلال رامشیر از تیمهای شادمان روز هجدهم بود که در مقابل میلاد دزفول به برتری 4 بر 2 دست یافت. 6 گل برای دو تیم در استادیوم شهیدمجدیان دزفول به نمایش درآمد. دراین دیدار شاگردان رفیعی درنیمه اول با گلهای سعیدخالدی(15) و محمدحمید(30-35) به برتری سه برصفر دست یافتند. درنیمه دوم میلاد برای تلافی به میدان آمد و دو گل توسط مرتضی میرزایی بازیکن تعویضی خود به ثمررساند اما آبی پوشان رامشیری در یکی از بهترین روزهای خود موفق شد یک گل دیگر توسط سجادشرفی دردقیقه 90 به ثمربرساند تا درمجموع با 26 امتیاز دررده ششم قرار گیرد. میلاد که بخاطر تنگناهای مالی و اختلافات درونی در التهاب سقوط است با 20 امتیاز مکان یازدهم را در تصاحب خود دارد.

سپاهان ایذه و جنوب سوسنگرد از تیمهایی بودند که در این هفته تن به تساوی 1 بر 1 دادند. تماشاگران در نیمه اول گلی را مشاهده نکردند اما در نیمه دوم شاگردان سعیدی به دروازه حریف یورش بردند و میثم ظهیری دردقیقه 75 توپ را به تور دروازه سپاهان دوخت تا جنوبی ها شادمان شوند.درادامه داورمسابقه درمیان ناباوری دردقایق پایانی نقطه پنالتی را نشان داد تا شاهرخ سلحشور گل برابری زردپوشان ایذه ای را به ثمر برساند و تیمش را از یک شکست خانگی نجات دهد.سپاهان و جنوب هر کدام با 23 امتیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب مکانهای نهم و دهم جدول را دراختیار دارند.
:
:
:
آخرین اخبار