تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۶۶۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امسال جشنواره عکس شهر و شهروند به صورت ملی برگزار می‌شود
سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهواز گفت: جشنواره عکس شهر و شهروند امسال به صورت ملی و در سراسر کشور برگزار می‌شود.

امیر آهن‌جان گفت: از آن جا که آموزش شهروندی از ارکان اصلی و اساسی زندگی اجتماعی و فرهنگی جامعه امروزی محسوب می‌گردد پرداختن به برنامه‌های مدون و متنوع امری لازم و ضروری به حساب می‌آید.

وی تاكيد کرد: باید آموزش‌های شهروندی حساب شده‌ای را برای تمام اقشار مختلف جامعه به طور وسیع در نظر گرفت. آموزش شهروندی، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور در تمامی ابعاد است. برای این که شهروندان جامعه را با حقوق شهروندی‌شان آشنا كنيم و مشارکت آنان را در زمینه‌های متعدد ترویج دهیم نیازمند آموزش شهروندی و شهروندمداری می‌باشیم.

آهن‌جان با اشاره به برگزاری جشنواره عکس شهر و شهروند اظهار داشت: یکی از راه‌های اصولی برای ترویج فرهنگ شهروندی و نهادینه كردن آن در جوامع، استفاده از ابزار تاثیرگذار و موثر هنر است. هنر به عنوان یک وسیله قدرتمند و با نفوذ در میان جامعه موجب اثربخشی وسیع می‌شود. هنر عکس نیز به دلیل ارتباط چشمی با مخاطبان می‌تواند در ذهن انسان ماندگار شود.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهواز نیز در همین زمينه بر آن شد تا با ملی كردن جشنواره عکس شهر و شهروند گامی اساسی در جهت آموزش شهروندی بردارد.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهواز خاطرنشان كرد: این جشنواره در 2 سال گذشته در کلانشهر اهواز فقط برگزار می‌شد که با توجه به اهمیت مقوله آموزش تصمیم بر برگزاری به صورت کشوری در دستور کار قرار گرفت. این جشنواره به زودی و قبل از پایان سال کار خود را آغاز می‌كند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار