تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۶۶۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد؛
عزم مجلس برای رونق بخشی به گردشگری
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: دولت و مجلس در راستای تصویب اعطای تسهیلات از صندوق توسعه ملی به بخش گردشگری اقدامی بزرگ و درخور تحسین برای توسعه زیرساخت‌‌های این صنعت پویا کرده است.

افشین حیدری اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با تصویب تبدیل 10 درصد از اعتبار ارزی صندوق توسعه ملی به ریالی و اعطای آن به بخش زیرساخت‌های صنعت گردشگری گامی بلند در راستای تامین زیرساخت‌های استان‌های دارای فرصت‌های گردشگری برداشته است و به این دلیل از نمایندگان مجلس در این زمینه تقدیر می‌کنیم.

وی، با اشاره به این که اصلی‌ترین مشکل در بخش گردشگری زیرساخت‌ها است، افزود: در بخش گردشگری در زیرساخت‌ها مشکلات زیادی وجود دارد و این بخش نیازمند اعتباری کلان است و به این دلیل باید کوشید تا با این مصوبه مجلس مشکلات در این حوزه کاسته شود.

حيدری با تقدیر از اقدامات انجام شده برای تصویب این بخش از قانون بودجه سال 93 گفت: در این زمینه معاون امور مجلس، استان‌ها و حقوقی سازمان میراث فرهنگی نیز تلاش‌های زیادی کرده ‌است که زحمات ایشان قابل تقدیر است.

دبیر منطقه جنوب، با اشاره به این که خوزستان ظرفیت‌های بسیار بالقوه‌ای در این بخش دارد، گفت: تزریق اعتبارات در این حوزه می‌تواند تاحد زیادی سرمایه‌گذاران را برای فعالیت ترغیب کند و این مهم با تدبیر دولت و مجلس اجرایی خواهد شد و امید است در سال آینده شاهد رونق بخشی به حوزه گردشگری باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: بخش گردشگری از زمینه‌های ارزآور کشور به شمار می‌آید و به این دلیل هزینه کردن در این زمینه توجیه دارد و بر این اساس مجلس و دولت در این بخش تمایل زیادی برای تخصیص اعتبار دارند زیرا توجیه اقتصادی در این زمینه بسیار قوی و قابل دفاع است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار