تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۵۶۷۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان خبر داد
تکمیل بیمارستان امیرکبیر اهواز در 18 ماه آینده
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان از تکمیل بیمارستان امیر کبیر اهواز در ۱۸ ماه آینده خبر داد.

داریوش پناهی‌زاده در نشست خبری که ظهر دیروز در معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: امیدواریم با توجه به اینکه در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم بتوانیم اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی را در بخش بهداشت و درمان جامع عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی یکی از مردمی‌ترین ارگان‌های خدمتگزار در کشور است و هیچکدام از سازمان‌ها در حیطه وظایف و مجال برای خدمتگزاری، گستردگی سازمان تامین اجتماعی را ندارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان عنوان کرد: خوزستان استانی کارگری و قطب صنعتی و پتروشیمی کشور است بنابراین باید آمادگی خدمتگزاری به مردم را در حوزه بهداشت و درمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بحث سلامت یکی از محوری‌ترین، اصلی‌ترین و چالشی‌ترین مباحث در تمام دولت‌هاست تصریح کرد: در کل دنیا مسائل اجتماعی، بیمه و نظام سلامت از چالشی‌ترین بحث‌هاست به طوری که کشورهای پیشرفته میزان سهمی که از محل تولید ناخالص داخلی را به بهداشت و درمان اختصاص می‌دهند بسیار بالاست.

پناهی‌زاده در این خصوص اضافه کرد: اما متاسفانه در ایران سهم بهداشت و درمان از تولید ناخالص داخلی بسیار ناچیز و پایین است.

وی بیان کرد: البته عملکرد دولت یازدهم در چند ماه اخیر نشان از عزمی جدی برای ساماندهی به وضع بهداشت و درمان دارد.

وی با اشاره به اینکه ادعایی نسبت به وضعیت خوب بهداشت و درمان در خوزستان نداریم اذعان کرد: قابل قبول نبودن سهم مردم از پرداخت هزینه‌های درمان در کشور یک چالش جدی است و میزان پرداختی از جیب مردم که براساس برنامه پنجم توسعه مقرر بود 30 درصد باشد اما اکنون بیش از 50 درصد است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان اضافه کرد: ضرورت اصلاح و تحول نظام سلامت به صورت ویژه فراروی دولت قرار دارد.

وی همچنین عنوان کرد: ضرورت اصلاح نظام درمان، عدالت در نظام سلامت، احیا و ارتقای اخلاق پزشکی، بهبود رابطه بیمار و پزشک، حفظ کرامت بیمار و پزشک و ارتقای کمی و کیفی درمان نیز در سرلوحه کارهای سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.

وی در زمینه تغییر چارت سازمانی  اظهار کرد: در سفر اخیر مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به خوزستان مجوز جذب نیرو، افزایش شیفت‌های کاری در درمانگاه‌های سوسنگرد و شادگان به دو شیفت کاری گرفته شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان بیان کرد: افزایش جمعیت سالمندی برای کل تصمیم گیران نظام سلامت به خصوص تامین اجتماعی یک چالش جدی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر افراد سالمند 8.2 جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند تصریح کرد: جمعیت سالمند کشور در حال حاضر حدود 7 میلیون نفر است که براساس پیش بینی‌های صورت گرفته این جمعیت در سال 1404 به 15 میلیون نفر می‌رسد.

پناهی‌زاده اذعان کرد: پیش بینی شده است در سال 1420 جمعیت سالمند ایران به 18 میلیون نفر برسد و این نشان می‌دهد که شیب سالمندی بسیار شدید است و تبعات آن گریبانگیر نظام سلامت خواهد شد.

وی ادامه داد: با افزایش سالمندان هزینه‌های درمانی، بهداشتی و چالش‌های بازنشستگی به وجود می‌آید بنابراین باید سیاست‌هایی برای کاهش این بحران اندیشیده شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه پیری جمعیت یک بحران جهانی است عنوان کرد: برای نخستین‌بار در تاریخ بشریت جمعیت بالای 65 سال در دنیا در حال پیشی گرفتن از جمعیت زیر پنج سال است که با ترویج زندگی سالم در نظام جامع سالمندی شرایط را بهتر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: هفت بیمارستان ملکی، یک دی‌کلینیک، شش مرکز شبانه‌روزی، هفت درمانگاه دو شیفت و 9 درمانگاه یک شیفت تامین اجتماعی از مراکز تحت پوشش تامین اجتماعی در سطح استان هستند.

پناهی‌زاده میزان بودجه سازمان تامین اجتماعی خوزستان در سال جاری را برابر با 436 میلیارد تومان بیان کرد.

وی در ادامه گفت: 160 میلیارد تومان از این بودجه در درمان‌های مستقیم و 270 میلیارد تومان در درمان‌های غیر مستقیم از طریق بیمارستان‌ها، مطب‌ها، کلینیک‌ها و داروخانه‌های طرف قرارداد مصرف شده است.

وی بیان کرد: در مجموع 2 هزار و 250 موسسه در سطح خوزستان طرف قرارداد تامین اجتماعی هستند.

وی همچنین تصریح کرد: سن بیماری‌های قلبی پایین آمده است و به همین دلیل هزینه‌های درمان بالا رفته است بنابراین باید هم زمان با درمان در بحث پیشگیری و تغییر سبک زندگی نیز قدم برداریم.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان به بحران دارو در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و ادامه داد: در شش ماهه اخیر با تمهیدات دولت بحث بحران دارو را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر به دنبال افزایش خدمات در حوزه دارو هستیم.

وی اضافه کرد: 133 قلم داروی سرطانی را که با فرانشیز 50 درصد عرضه می‌شدند با کاهش فرانشیز به 10 درصد در تعهد بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی از تکمیل بیمارستان امیر کبیر اهواز ظرف 18 ماه آینده خبر داد و گفت: در گذشته هفت میلیارد و 800 میلیون تومان در بیمارستان امیر کبیر هزینه شد اما این پروژه با 73 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف گردید و هم‌اکنون با یک پیمانکار جدید ادامه پروژه پیگیری شده است.

وی اضافه کرد: قرارداد با پیمانکار جدید 9 میلیارد و 800 میلیون تومان است و زمانی که بیمارستان امیرکبیر وارد مدار شود از ازدحام بیمارستان امیرالمومنین(ع) کاسته می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان بیان کرد: بیمارستان 96 تختخوابی دزفول را در دستور کار داریم که وارد مناقصه شده است و انتظار داریم از ابتدای سال آینده احداث آن آغاز شود.

وی با بیان اینکه در سال 91 حدود چهار میلیون و 400 هزار ویزیت در مراکز تحت پوشش تامین اجتماعی خوزستان داشته‌ایم اذعان کرد: این ویزیت‌ها شامل 3 میلیون و 700 هزار ویزیت پزشک عمومی، 660 هزار تخصصی و 10 هزار دندانپزشکی بوده است.

پناهی‌زاده با بیان اینکه کل بستری‌های سال 91 در حدود 50 هزار است عنوان کرد: از این بستری‌ها 22 هزار مورد جراحی، 8 هزار و 500 مورد سزارین، 8 هزار مورد زایمان طبیعی بوده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار