تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۵۶۷۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقتدایی:مانور ایمنی راه‌ها دراستان اجرا‌می‌شود
جلسه کارگروه کمیته ایمنی راه ها و حمل ونقل  جاده ای استان به ریاست استاندار خوزستان پیش از ظهر امروز  16 بهمن ماه برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان این کمیته  در استانداری خوزستان و با دستور کار برگزاری مانور ایمنی راه ها برپا شد.

دکتر عبدالحسن مقتدایی اظهار کرد: هفته مانور ایمنی راه های استان به صورت گسترده در دهه اول اسفند ماه برگزار خواهدشد.

استاندار خوزستان گفت: این مانور بی شک تاثیر خوبی در کاهش تخلفات جاده ای و رانندگی خواهد داشت.

 وی تاکید کرد: آموزش یکی از مباحث مهم مانور سراسری ایمنی راه های استان خوزستان است که مسوولان باید به خوبی به آن بپردازند.

دکتر مقتدایی به تشریح سرفصل های برنامه های درنظرگرفته شده برای هفته ایمنی راهها پرداخت و افزود:در پایانه ها باید با رعایت نظافت و برخورد شایسته رانندگان که حق شهروندان است به خوبی رعایت شود.همچنین  شهروندان  نیز باید به حقوق قانونی و شهروندی خود در جامعه آگاه باشند

استاندار خوزستان تصریح کرد:داشتن امنیت ،ایمنی  و برخوردار بودن از احترام از حقوق شهروندان است که باید رعایت شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلات نوروز گفت: باید تمامی امکانات برای استقبال از میهمانان نوروزی و همچنین مردم استان فراهم شود .

 استاندار خوزستان به رفع نقاط و موارد حادثه خیز در راهها اشاره کرد و گفت:هم اکنون در برخی از مسیرهای جاده ای پوشش شبکه مخابراتی و آنتن دهی تلفن همراه وجود ندارد و اگر اتفاقی در این منطقه روی دهد معلوم نیست مصدومان وحادثه دیدگان باید به چه شکل از گروه های امداد کمک بخواهند.

رییس کمیته ایمنی و راههای استان بر استقرار بهتر امداد خودرو نیز تاکید کرد.

وی همچنین خواستار ساماندهی به وضعیت ایست های بازرسی استان شد و گفت: وضعیت ایست های بازرسی استان خوزستان باید مناسب گردند.

استاندار خوزستان در این جلسه  اعلام کرد که برگزاری  مانور ترافیک شهری نیز در دستور کار است.

دکتر مقتدایی گفت:ایمن بودن راهها صرفا محدود به یک هفته نیست و برای هر شهروند و هر نفر  در هر روزی از سال که در تردد باشد برایمان حایز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد:در تمامی شهرستان ها جلساتی اینچنینی برگزارشود و با تشریح  وظایف و برنامه ها با مشارکت دستگاههای مربوط برنامه های هفته مانور به خوبی اجرا شوند.

استاندار خوزستان در این جلسه دستور داد یک عنوان درخور شایستگی خوزستان در مبادی ورودی استان نصب شود.

دکتر مقتدایی گفت:با امکانات موجود و با مدیریت مناسب میتوان شاهد بالا رفتن سطح ایمنی در جاده هاباشیم.

وی بر آموزش ساکنین و اصناف در مسیر تردد نیز تاکید داشت و خواستار مشارکت سازمان آموزش و پرورش و اصناف در این مقوله مهم شد.
:
:
:
آخرین اخبار