تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۵۶۷۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شیرازی:
پیش نویس اصلاح قانون شهرداریها، شوراها و شهرسازی در حال آماده شدن است
عضو شورای راهبری تدوین برنامه جامع مدیریت شهری کشور گفت: پیش نویس اصلاح قوانین شهرداریها، شوراها و وزارت مسکن و شهرسازی در حوزه شهرسازی در حال آماده شدن است.

محمود رضا شیرازی با بیان اینکه در زمان حاضر اصلاح قوانین یاده شده در دستور کار این شورا قرار دارد، افزود: در زمان حاضر به منظور سرعت بخشی به روند اجرای این کار، هر دو هفته یک بار جلسه ای با حضور وزارتخانه های مربوطه این شورا برگزار می شود و فصل به فصل نقاط ضعف بررسی و به جای آنها قوانین جدیدی پیشنهاد و جایگزین می شود.

وی اظهار کرد: پس از آماده شدن پیش نویس اصلاحات صورت گرفته، این پیش نویس در اردیبهشت ماه سال آینده برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

عضو شورای راهبری تدوین برنامه جامع مدیریت شهری کشور تصریح کرد: برای شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها انتظار می رود که این بخشها به عنوان دولتهای کوچک تبدیل شوند و بخشهایی از وظایف اداراتی همچون گاز و آبفا زیر نظر شهرداری می آِند و شهرداری به عنوان مدیریت واحد شهری عمل می کند.

شیرازی یادآور شد: بر این اساس مدیریت بحران شهرستان بر عهده شهرداری خواهد بود و فرماندار به عنوان عضو این مدیریت در خواهد آمد.

وی با اشاره به ایجاد برخی تغییرات در کمیته تطبیق ادامه داد: در این زمینه شورای شهر به عنوان پارلمانی که وظیفه اش قانونی است نباید مورد اعتراض کمیته تطبیق قرار گیرد.

عضو شورای راهبری تدوین برنامه جامع مدیریت شهری کشور گفت: در سیاست گذاری جدید در این خصوص ، دادگستری نیز لحاظ شده است ضمن آنکه یک نفر با سابقه 10 ساله در شهرداری، یک نفر از  کانون وکلای شهری و یکی از اعضای شورای با انتخاب و معرفی شورا و بدون داشتن حق رای در این کمیته حضور خواهند داشت.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار